Tänk vad man kan hitta i en flytt...

Äntligen på plats i nya huset. Mycket som ska fixas och stressigt på jobbet, men i grund och botten infinner sig bara en total lycka över vårt fina hus. Det är en ren fröjd att sitta på altanen och blicka ut över de gigantiska ägorna (456 kvm tomt) och planera möblering och trädgårdsskötsel.

Så värst mycket spelande blir det inte nu, men härom veckan utspelade sig den mest prestigefulla heads-upen i min så kallade pokerkarriär. Jag och min nötspelare till sambo hamnade mot varandra i Gamblerz terminatorturnering. Bengan hade sex skalpar och jag bara två, och han ledde stort i marker inför duellen. Som många vet så spelar vi ganska hårt i potterna mot varandra, det är inget soft play bara för att vi ligger med varandra – det ska gudarna veta. Kampen blev inte särskilt långdragen. Efter bara ett tiotal händer plockade jag upp öppet stegdrag på floppen mot "slaskfiskens" lilla holkdrag. Degen åkte in blixt, och tur-Bengan hittar backdoor kåk. Inga som helst konstigheter. Lite snopet, men turen vinner ju alltid... :)

Placerade mig bra i lördagens 800 freeze också, men det gav bara pengarna tillbaka tyvärr. Tog en snabb session med ”systrarna slakt” härom kvällen också. Vilka barracudor! Kina med mittpott och prylar, ingen nåd alls! Akta er för två brunetter som tjatar om kinapoker – livsfarligt! I övrigt har det varit lugnt med gejmandet från min sida, men jag kommer att försöka kvala till lite liveturrar nu så fort vi kopplat in w-lanet i kåken. Min gode vän Ola ska få bli min kvalcoach tror jag, för maken till satellitproffs har man aldrig skådat. Ni som vill veta hur han gör kan läsa om hans spel på
www.gamblingclan.com.

Grattis till dunderundersköna Ramzi som vann IPT San Remo i helgen!
Äntligen en vinst, det förtjänade han verkligen. Jag har många gånger skrivit att jag tror stenhårt på honom, och jag vet att det här bara är början... talang ljuger inte.

Har ni tänkt på hur mycket konstigt skit man hittar när man flyttar? I mitt enkla bohag hittades bland annat ett par blonda peruker, kryddor från 90-talet, oanvända inlines, löspolisonger och två star trek-uniformer. Bilderna får tala för sig själva...

 

Åker nog förbi Gamblerz och jämnar ut veckans IKEA-utgifter på söndag. Ni som hittar – vi ses där!

Kram, HeFo

Kommentarer
Postat av: joanna

Hmm, den andra kostymen 7 of 9? Fan vad söta ni är!

2009-09-08 @ 20:17:54
Postat av: HeFo

7 of 9's uniform kan och får bara bäras av just 7 of 9. Tror inte att någon annan än Jeri Ryan kan hällas ner i den. ;) Den andra är gul, men lägre grad. Typ Data.



Jaså jaha, jag var tydligen en supergeek.

2009-09-10 @ 11:57:53
Postat av: HeFo

Joanna, du är för övrigt jävligt söt du också. ;)

2009-09-10 @ 11:58:28
Postat av: Nolli

Vilka härliga bilder nedan! Ni verkar ha det jättemysigt! Hörde nog att du klonkade lite i fredags också, Grattis!

Kram

Postat av: Ester

Var fick du tag på bilden av Victoria Tolstoj i Star Trek uniform? Coolt!

2009-09-15 @ 10:19:56
Postat av: HeFo

Nollis - fredag OCH söndag minsann. Det går bra nu. ;)

Ester - Haha den liknelsen hade jag inte hört förut. Tack! Hon är söt.

2009-09-17 @ 14:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback