Oväntat?

Okej, jag tror inte att den här texten kommer att höja många ögonbryn. Jag är ganska glad för det. Min dröm har aldrig riktigt varit att höja ögonbryn, trots att resultatet ofta har varit just det. Ikväll så festade jag med många som jag tycker om; min pojkvän, hans ex, deras gemensamma vänner etc.

Min syster och en bra vän fanns med i gänget, och jag kände verkligen att vi kunde fippla loss rejält utan att farbror normal skulle haffa oss. Vi gillar ju varandra.


En rullstolsbunden kille var med i sällskapet. Jag har lite svårt att förhålla mig till en kille som inte kan stå, och jag tror de flesta av er som läser detta har det också. Man böjer sig ner, erbjuder en bärs... sen tittar han på en när man dricker eller pratar med nån. Jag frågade honom (eftersom vi andra pratade om hur man bar sig åt för att skita på krogen...) "Hur fan gör du när det pockar på på ett sånt här ställe?" "Jag har grymma muskler" fick jag till svar. Okej... grymt svarat.

När jag senare försökte få kontakt musikaliskt, eftersom han var på en annan nivå... nämligen i sin stol, så insåg jag att han var rolig och ville prata om hårdrock. Jag är poppig som fan jämfört med honom, och det rockigaste jag kan tänka mig i stereon är Guns..." Jag beställde ännu en öl till honom och en till mig. Han ger mig en komplimang och säger: Tänk om jag skulle resa mig upp? Jag är nog lika lång som du... och så står han plötsligt där. Och tar mig i baken. 

Vad hände?


Genast så kände jag att jag bara hade pratat med honom för att han satt i rullstol. När han reste sig och tog mig i baken, så var han bara en av de människor, som jag brydde mig så väldigt lite om. Jag kunde ha ignorerat honom om han bara hade stått upp. Men nu var det som om hans rättighet var att tafsa på mig, just för att jag hade visat honom intresse. Hur ska man handskas med detta?

En vän lugnar mig och säger att jag ska släppa allt, men det är svårt. Det skönaste vore att ha stöd eller bara veta att man kunde åka hem. tyvärr var det inte så ikväll.

Men, tack ändå alla vänner för en kul kväll!! Puss!


/HeFo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback