Dagens citat

Varje dag på jobbet hör jag lustiga små meningar genom bruset av helt absurda lunchdiskussioner och Scrum-möten. Det är dags att jag återger dem här i bloggen. Gårdagens skratt stod helt klart Samuel för:

På ett möte där utvecklarnas arbete diskuterades:

- Någon som har något mer att tillägga? Samuel, har du hittat din matlåda?
- Ja, Mariella hade tagit den. Hon hade tydligen lagt min låda i en låda. Helt ologiskt.

...och idag på lunchen kläckte Daniel ur sig:

- Min polare har sommarjobbat som Fantomen. 

Det är dessa små vardagliga detaljer som jag och många med mig lever för på arbetet.

Jag var tvungen att gå efter lunch idag, för Amanda mådde dåligt och hade kräkts i skolan. Får hoppas att helgen helar henne innan hon ska iväg till Gävle på måndag.

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Anonym

En annan "jobbklassisker" appropå världsrekord i att inte förstå ett mail:

Hej!

Jag skulle behöva låna Macen för utveckling/test av webklienten om det är okej. Förresten, eftersom vi pratar om produktionsproblem så kanske ni ser att jag har blåljusen på. Se till att vncserver är igång och meddela mig ipadressen.

/ Roger
---------------------------------------
---------------------------------------

Svar:

Har någon lust/tid att förklara för mig vad Roger menar med följande termer: ?macen?, ?blåljusen på?, ?vncserver? och att varifrån den här ?ipadressen? han vill, fås fram?

/m

2008-02-22 @ 17:15:37
Postat av: HeFo

Haha, den är skön. Vi kanske kan konstatera att vi är väldigt många olika själar på arbetsplatsen.

2008-02-22 @ 20:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback