Bimbopoker

"Jag vill också spela ETP, måste jag operera mig då?"


Birgittas svar till mig på denna fråga var: Ja, en lobotomi lär nog behövas.


I European Poker Tour Monte Carlo, som spelas just nu, kunde man beskåda ett par blonda gestalter med plast i både läppar och byst vid bordet. Jag brukar vanligtvis inte vara öppet kritisk mot bimbos, även om jag föraktar hela konceptet. Om de vill framhäva sin dumhet och blogga om skor så kan de få göra det. Problemet uppstår när de gör entré i en bransch som från början anses som sexistisk och smutsig.

Det finns tjejer som verkligen kan spela poker och gillar att klä sig som kvinnor. Det kan vara väldigt vackert att titta på. Exempel på sådana är Liz Lieu och Evelyn Ng. De har förtjänat sina platser på touren, och är sponsrade för att de kan spela och för att de fyller sajtens varumärke med något. Bra reklampelare. Så länge en vacker yta kommer med ett uns av intelligens så har jag full respekt.

I Sandras och hennes kompis fall har sponsringen ingenting med poker att göra. Det gör mig arg. Inte för att jag missunnar Barbie och Sindy att glida runt i Monte Carlo och visa upp sina E-strutar, för det hade jag också velat göra om jag hade några. Det som svider har två sidor:

1. Pokerbranschen innehar fortfarande ett ganska lågt förtroendekapital, och dess moral ifrågasätts ofta av media och allmänhet. Att skicka blåsta tjejer som inte ens spelar poker på Europatouren hjälper inte läget.

2. Företaget som sponsrar tjejerna har avslöjats som MLM/pyramidspel, och uppmanar människor som inte är insatta i pokerbranschen att investera i företaget. Man har lovat gigantiska marknadsföringskampanjer, stora satsningar och hög avkastning. Att använda dessa pengar till att skicka Sandra och Ella till Monaco och spela lite kort för 100.000 SEK styck känns väldigt respektlöst.

Utdrag från Sandras blogg:

"Det har ar heeeelt sjukt!!! Ni anar inte vad som hander har nere i Monte Carlo!
...
Jag och Ella har namligen blivit sponsrade av en lustig anledning for att vara med o spela i ETP
http://www.etp.com/ dar insatsen kostar 11 000 Euro!!!!!
http://www.t6poker.com/ ar det som stallt sig bakom detta!!
Vi har blivit intervjuade for TV, och alla ar helt hysteriska over detta!
...
Shit... jag tror inte det har ar sant! Vem anade att jag ska vara med i den storsta Poker tavlingen men en insats pa nastan 100 000 kr!!!! Vinnaren gar hem med minst 120 miljoner!!!!!!"

Kan man inte stava till EPT och tror att förstapriset är 100 miljoner mer än det är så kanske man ska nöja sig med att ligga vid poolen?

"Måste bara berætta att min statestik har økat så sjuuuuukt mkt sen jag varit med hær! Det har skrivits otroligt mkt om mig på alla møjliga pokersiter!!"

Vad bra att din statestik på uppmärksamhet har ökat. So happy for you.


För er som vill se hela härligheten finns länken här: http://sandraedlund.blogg.se/


Egentligen är jag såklart inte arg på Sandra. Hon har fått en otrolig möjlighet som vem som helst skulle hoppa på. Men det vore trevligt om alla pokerbolag kunde kommunicera riktiga värden och hjälpa till att fylla på förtroendekapitalet lite - både för sin egen och vår skull.

T6Poker + Bimbo = Tre steg tillbaka i kampen att göra poker rumsrent. Tack så mycket.

/HeFo


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Så kloka ord. Jag blir så trött på sådana där tomtar som tror att poker ska marknadsföras med bimbos. Tyvärr har senaste Poker Magazine också en anstrykning av detta, vilket starkt har bidragit till mitt beslut att sluta skriva där. Och jag är fan ingen feminist och tänker inte bli...men man blir ju provocerad!

Postat av: HeFo

Word, sistah!

2008-04-17 @ 14:04:03
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: zeb_sthlm

Troligen skulle en apa ha större chans att hamna ITM än dom där två, undra vilken site som blir först att ha en apa som spelar EPT.

Faaan var sur jag blir på sånt där, sen att bolaget är det det är gör mig inte förvånad alls tyvärr, pinsamt räcker inte långt i detta sammanhang.

Take care och ha så kul i Estland

2008-04-17 @ 16:48:41
Postat av: Lena

jag kan bara hålla med er andra. Varför i helvete
kan inte de som driver pokersiter nå´n gång ge lite större cred till sina kunder, för ingen vuxen människa med en normalt utvecklad hjärna tror väl att detta är rätt väg.

2008-04-17 @ 17:49:27
Postat av: Lina

Otroligt bra skrivet Hefo!!! Kan inte annat än hålla med. VÄGRADE att fota och skriva om dem när de var här. Gav även ägaren för T6 och svenska marknadschefen en rejäl känga för den klantiga idén. Pinsamt är ordet. Skulle egentligen ha skrivit en utredande artikel om dem till First Poker men jag funderar på att skippa det nu. Orka ge en massa gratisreklam för ett bolag som använder stenåldersfasoner och drar ner pokern i skiten. Grrrrr!

2008-04-17 @ 21:52:32
Postat av: Olof

Bra blogg, Hefo. Har skrivit ett inlägg som anknyter till ditt. Kolla gärna:

http://olofberg.blogg.se/

2008-04-18 @ 15:51:10
URL: http://olofberg.blogg.se/
Postat av: HeFo

Lina: Tack. Har fått mycket skit för att jag "hänger ut" Sandra, och jag kan hålla med om att mitt inlägg häcklar henne onödigt mycket. Jag är ju kritisk mot T6 och inte tjejerna. Men om man skriver en blogg så får man nog räkna med att folk hänvisar till den, så jag tycker inte att "hänga ut" är riktigt fair...

Har läst bloggen Olof. Skitbra! Feminismen har tyvärr fått en ful klang, men den lever! Heja!

/HeFo

2008-04-19 @ 13:36:22
Postat av: Anonym

Konstigt att det bara är flickor 32+ som skriver här förutom en och annan feministwannabe som tror att man får kyssa fler flickor om man är grabb och femmo. Skärpning nu. Låt tjejerna spela. Skulle närsom hellre sitta och titta ner i den urringningen än en semitiltad halvfet grabb. Vet ju att ni alla gillar pokerspelare och hänger med/på dessa för pengar eller vad det nu är, så varför kan inte vi grabbar få ngt att vila ögonen på? Känns bara som om det sjuder av avundsjuka här.
Dessutom, jag respekterar Sandra mer eftersom hon inte ger sig på ngn person som ni gör. Hon såg en möjlighet och hon tog den. Hon lever på sitt utseende och behöver uppmärksamhet för att kunna få ihop sin ekonomi. Fair.

Så sluta bitcha, märka hennes svenska och var tykna mot henne. Gör det ni kan bäst så gör hon nog det med. Sluta hata och se till att få lite acceptans till alla typer av människor i stället.

(Kvinnor säger att inte krig skulle förekomma om de satt vid makten.. tssst och bull!)

2008-04-19 @ 16:33:39
Postat av: Olof

Alltid intressant att de enda kritiska kommentarerna alltid är anonyma...

2008-04-19 @ 17:04:13
Postat av: Lina

Hefo: de flesta förstår nog att kritiken är mot T6 och inte mot henne personligen. Självklart sa hon inte nej när hon fick frågan att spela. Vem hade gjort det?!

Anonym: du vågar inte ens posta med ditt namn vilket säger rätt mycket om dina åsikter. Tycker dessutom att det är humor att du klankar ner på åldern (dessutom är jag 28) på oss som haft en åsikt här. Ju äldre desto mognare och desto fler vettiga åsikter anser jag. Tror du våra åsikter baserar sig på bitterhet eller vad grundar du ditt inlägg på? Ja visst det är jätteskoj med lite vackra spelare som väger upp mot alla halvfeta internetgrinders men att ta in dem bara för sitt utseende och inte för sin skicklighet ja det är både nervärderande och patetiskt och som Hefo skriver så tar man pokern tillbaka flera steg..tillbaka till där den var innan den blev rumsren.

2008-04-19 @ 18:06:59
Postat av: Birgitta

Jag tror att herr Anonym har rätt. Hefo, jag och Lina ÄR egentligen avundsjuka och vill också vara Bimbos, bara vi kunde! Men vi är ju så förfärligt gamla, över 27 allihop.
Olof är bara ute efter att pussas. Det begrep ju vem som helst.

2008-04-19 @ 19:00:01
URL: http://metrobloggen.se/blaenda
Postat av: Boris

"Jag är ju kritisk mot T6 och inte tjejerna."

Jaså? Varför skriver du som du gör nedan:

"Om de vill framhäva sin dumhet..."
"Jag brukar vanligtvis inte vara öppet kritisk mot bimbos, även om jag föraktar hela konceptet."
"Att skicka blåsta tjejer..."

Det är tydligt att du förolämpar dessa tjejer. Att du ens försöker förneka det är löjligt.
För att kommentera dina 2 punkter.

1. "Pokerbranschen innehar fortfarande ett ganska lågt förtroendekapital..."
Det håller jag inte med om. Poker har närmast blivit en folksport, som Bingolotto.

2. Har du någon källa på det? Hur vet du att det är samma pengar som används?

Av någon anledning så har tjejer något emot vackra tjejer. Om en tjej är snygg så är hon automatisk dum. Hur får du det att gå ihop? Det är väldigt unkna tankar du har om kvinnor generellt sett.

"Men det vore trevligt om alla pokerbolag kunde kommunicera riktiga värden och hjälpa till att fylla på förtroendekapitalet lite"

Du har fortfarande inte förklarat vad som är fel med denna situation. Varför är en vacker tjej = felaktiga värden?? Varför anser du att stora bröst är nedvärderande? Varför anser du att det är OK att racka ner på en kvinna pga hennes utseende?

2008-04-19 @ 19:44:46
Postat av: chrille

feminism är tanken om att samhället ska vara lika för alla oavsett kön!

jag hoppas VERKLIGEN att alla jag känner skriver under på att samhället bör förändras så det blir mera jämlikt!
det är inte fult med feminism!

2008-04-19 @ 21:19:01
Postat av: Birgitta

Om man definierar feminismen på det sättet så är det lätt att vara feminist, Chrille. Eller som det står på Olofs blogg, typ att feminismen går ut på att också kvinnor är människor. Men jag tycker att det ryms mer i begreppet, som gör mig tveksam.
Jag vill inte säga att jag är feminist av skälet att de som gör det brukar definiera en "könsmaktsordning" som bara män har skapat och är "skyldiga" till. Jag tror att det finns lite mer komplexa förklaringar till att det ser ut som det gör. Jag utvecklar det här:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1955285
Boris: har du läst samma text som vi andra? Din debatteknik tycks gå ut på att misstolka/tillskriva din motståndare helt andra åsikter än hon har för att sedan racka ned på dem i stället för på det verkliga innehållet.

2008-04-19 @ 21:44:34
URL: http://metrobloggen.se/blaenda
Postat av: Boris

Jag har läst samma text, ja. hurså? Anser du också att tjejer med stora bröst = felaktiga värden? Det är uppenbart att inlägget inte handlar om poker utan poker är bara en förevänding för att racka ner på tjejer som ser ut på ett visst sett.

2008-04-19 @ 21:48:07
Postat av: Birgitta

Ja, jag anser att det är åt helvete felaktiga värden att skicka tjejer som har pumpat upp sina bröst och som inte är pokerspelare till en pokertävling. Jag skulle tycka att det vore lika fel - och lika pinsamt och löjligt - om det handlade om en man som pumpat upp sina muskler och hade det som sitt varumärke men saknade pokererfarenhet.

2008-04-19 @ 22:00:54
URL: http://metrobloggen.se/blaenda
Postat av: Lina

Boris du verkar inte fatta vad vi alla menar. Dessa tjejer blev ENBART sponsrade in i turneringen för att de har sillisar och är utviksmodeller. Detta var den ENDA anledningen. Är inte det förolämpande mot alla duktiga pokertjejer ute i landet? Är inte det att säga till dem "ja ni kanske kan spela poker men ni drar inte till er tillräckligt med uppmärksamhet, ni är inte tillräckligt snygga".

Som jag sa så fotade jag inte dem en enda gång o la ut på bloggen däremot blev jag tvingad att fota dem då PokerStars lovat att jag skulle vara behjälplig med bilder till Ace Mag som körde bulletin därifrån. De bad mig om en bild så då fick jag ta den men det var aldrig av egen vilja. Jag skrev heller aldrig om dem eftersom jag inte klassar dem som pokerspelare utan som en jävla mediajippo för att få folk att tända på dem och signa upp på sidan (fattar inte hur killar kan vara så primitiva att de köper den grejen och jag tror knappast att det gav så mycket signups att man kan försvara marknadsföringskostnaden på 400k SEK).

2008-04-19 @ 22:33:13
Postat av: HeFo

Hoppsan. Anonym och Boris, jag är rätt nöjd med att vara 33 år och ha B-kupa. Avundsjukan lyser med sin frånvaro. Jag tog upp Sandras blogg som ett exempel för att bevisa att dessa tjejer inte är där för sina pokerskills. Hade de varit det hade de fått se ut hur som helst. Comprende?

Intressant debatt. Någon skrev på Prosharks (där jag också sagt upp denna blogg) "Ola Brandbord skulle nog inte vara så smart om man skickade honom till en modellkonferens..." Mitt svar: Nä, just det. Min poäng exakt. Varför i hela fridens namn skulle man skicka honom dit??

/HeFo

2008-04-20 @ 04:03:42
Postat av: Kicki

Jag är 23 och håller helt med om vad Hefo, Lina, Birgitta osv skriver. Ålder har väl inget med det här att göra?

Jag och Sebbe hade en diskussion om det här senast igår och vi tycker båda att det är riktigt sjukt att T6 väljer att skicka dessa bimbos till EPT. Så det är inte bara "avundsjuka" tjejer eller killar som är ute efter att pusssas som tycker att det är fel.

Bra blogg Hefo!

2008-04-20 @ 04:12:05
Postat av: Anonym

Varför får man inte vara anonym? Är det inte här, på nätet, som man verkligen får och kan vara anonym och lufta sina åsikter? Jag vill inte hänga ut mig som ni gör i era bloggar. Jag vill inte säga detta högt eftersom vi lever i ett land där politisk korrekthet lever jämnte jantelagen. Jag anser och tror att vi lever i ett samhälle som, med all rätt, vill vara jämnställt men hur kommer det någonsin kunna vara det när ni, JA, jag menar er, hela tiden backstabbar varandra så hårt? Lina, du lever på pokern och jag lovar att du inte hade kommit så långt om du varit en 60 års gammal tant. Du (ch ni) hävdar att ni kan lira... Ge mig en enda turneringsvinst ni åstakommit. Bortsett från en klonkad turre på en ålandsfärja där alla var plakat! Efter att ha läst era bloggar undrar jag om ni ens förstår och kan poker. Jag har spelat i 20 år och vunnit mycket men det spelar ingen större roll. Ni är och förblir avundsjuka fruntimmer. Det är i alla fall så som resten av läsarna ser er, övertygad.

Som sagt, acceptera alla varianter av hudfäärg, kön, jobb eller inteligens så blir världen varmare.

Ni hatar och jag älskar, vad säger det om er? Jag bryr mig inte om om kvinnan är bimbo, jag kanske inte vill prata med henne men jag gillar henne ändå. Är hon elak mot mig kan jag bki arg och då finns det ju alltid blogar man kan spy galla över diverse personer på.

Olof: Du kommer aldrig få ligga med den vackra flickan, ta det som en man ;)

Jag gillar din blogg HeFo och trodde inte att du dömde folk på detta sätt. Pokern mår bra av all uppmärksamhet den får så... GO T6, (oavsett vad de har i bagaget).

2008-04-20 @ 04:23:39
Postat av: Boris

Personligen så tycker jag itne att det är fel att premiera en person pga. hennes yttre. Vackra personer lockar publik. Pokerföretaget har insett detta och väljer därför tjejer som kommer att dra en stor publik.

2008-04-20 @ 09:42:33
Postat av: Danne

Man kan ju på sett och vis säga att T6 lyckats rätt bra med sin marknadsföring ;) Istället för att bara knipa käft och låtta T6 köra sina blondinreklamkampanj har nu flera tusen personer som inte hade en aning om detta kanske fått upp ögonen för en ny sajt.

2008-04-20 @ 11:04:19
Postat av: Olof

Du har rätt anonyme person. Jag skrev det där enbart för att jag vill ligga med Hefo. Jag är 35 år och har aldrig rört en verklig kvinna, så jag hoppades att Hefo skulle förbarma sig över mig...

2008-04-20 @ 20:24:31
Postat av: Bengan

Nej nu jävlar! Helena är min, min, MIN! Bara min! :)

2008-04-20 @ 21:09:43
Postat av: Lina

Olof: vi vet...alla som skriver här gör det för att få hefo i säng bara så att du vet;-)

Anonym: som jag skrev innan...jag undrar vad alla investerare som gått in med sina sparpengar i detta projektet tycker om att bolaget går och slänger iväg 400k SEK på något som kan jämställas med att kasta pengar i sjön.

Tjejen är säkert jättetrevlig osv men spela poker det kan hon inte. Tro mig jag såg detta yrväder sitta vid bordet och spela sämre än min son som är sex år gammal. En kommentar från hennes blogg som beskriver exakt hur mycket hon lärt sig av två dagars EPT-spel är "Att förutse vad nästa kort blir är oooomöjligt!!"

Nej jag kanske inte hade fått jobbet om jag var 60 år men jag har definitivt inte fått det på grund av mitt yttre utan för det jag kan.

2008-04-21 @ 02:28:43
Postat av: zeb_sthlm

Helt plötsligt verkar jag vara en femenistwannabe... I alla fall enligt anonym eller vad han heter, utgår från att det är en han i alla fall.

Och NEJ, jag behöver verkligen inte kyssa fler flickor tro mig, har kysst allt för många tyvärr vilket är en sak jag inte mått speciellt bra över vissa perioder i mitt liv, kvantitet är inte bättre än kvalitet så är det bara och jag vet vad jag pratar om.

Orka lixom.

2008-04-21 @ 09:51:23
Postat av: Daniel

Varför är det ingen som klagar på PAF som sponsrar Catwoman?

2008-04-21 @ 15:32:02
Postat av: Anonym

Redbet har väl gjort något liknande med Linda Rosing och det är väl som sagt T6 som är det problemet den här gången och inte tjejerna... och T6 lär inte bli långlivade så det är inte mycket att bråka om förutom att de kanske skickat oss tillbaka några steg. Jag tycker i alla fall att det finns allvarligare problem med T6 än att de skickar några bimbos till EPT.

2008-04-21 @ 18:26:48
Postat av: Lena

Daniel
Catwoman aka Ulrika har spelat poker i över 20 år. Inte direkt jämförbart.

2008-04-21 @ 20:59:26
Postat av: HeFo

Lina: Jag visste det! ;) Bra skrivet.

Daniel: Jämförbart hurdå? För att en kvinna blir sponsrad? Ulrika har som Lena skriver spelat sedan Dackefejden

Anonym: Du kan ju inte vara samma person som har skrivit anonymt förut eller? Du verkar ha mjuknat? Jag håller med om att det finns issues med T6 som är större än brudarna, men det är fortfarande en skymf att betala deras resa och buy-in för investerarnas pengar.

/HeFo

2008-04-22 @ 07:52:34
Postat av: Olof

Hefo, du kan lätt se om det är samma person som skrivit anonymt förut. Bara kolla ip på kommentarerna.

2008-04-22 @ 10:17:12
Postat av: HeFo

Tack Olof, ska göra det.

Nu är jag i Tallinn och ska spela SM. Igår anlände 5050 Poker med sina utvikningsbrudar. Kändes mer ok eftersom de inte ska spela, men jag fattar fortfarande inte riktigt sambandet. De har med sig en egen fotograf som tar nakenbilder på dem. Kanske är de här för att det finns så fina bakgrundsmotiv i Estland? Vad tror ni?

En av representanterna från 5050 bröt isen direkt. "Tjejer, det här är HeFo. Hon har precis skrivit en blogg om hur mycket hon älskar bimbos i samband med poker..."

LOL

Jag kommer i alla fall koncentrera mig på att spela poker. Hoppas tjejerna kan hjälpa mig att distrahera männen under turneringen.

/HeFo

2008-04-22 @ 13:34:34
Postat av: HeFo

Just det... glömde. Bengan: Det vet du babe! ;)

2008-04-22 @ 13:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback