Två långsamma dagar i rad

image164Mår väl sådär och kan inte riktigt sätta fingret på varför. Sommaren känns fortfarande långt borta, blicken är suddig och smilbanden är snudd på orörda de senaste två dygnen. Musik och kaffe är förutom min lilla rödtott det som räddar mig just nu.

Apropå musik. Ny feature i bloggen fr o m nu blir "Dagens Låttext" med en liten passande stulen illustration, eftersom jag är det lilla textfreak jag är. Idag var valet väldigt enkelt.

"Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor,
Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt.
Nu stryker vinden genom trädens höga kronor,
men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt. 
Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt,
och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst. 
Därute doftar det av sommarns alla dofter.
Där är det sommar, men härinne är det höst."
                                          
                                                                                                                             Trubbel - Olle Adolphson 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla in min myspace-sida så får du lite musik- och filmtips ...that'll cheer you up!
http://www.myspace.com/jonastottmar

2007-05-30 @ 15:18:01
Postat av: Supa

Förresten, på din avatar ser du ut som att du gillar DAF ... stämmer det?
Lite synt/nassevarning så där ...
.)

2007-05-30 @ 15:23:33
Postat av: HeFo

Tack för tipset! Jag gillar ju redan din blogg så...
Men det där med DAF... det närmsta riktig synth jag kommit är när jag hängde på Kolingsborg iförd svarta kläder i åttan för att jag var kär i en syntare.
Klädseln är en uniform från TV-serien Star Trek. Är den bekant?
...plus att jag vill vara lite dominant... lyckas kanske inte så bra iofs. =)

2007-05-30 @ 20:05:41
Postat av: Supa

How come there aren't any Mexicans on Star Trek?
They don't work in the future, either.

2007-05-30 @ 22:44:53
Postat av: Lotta

Jag och Nat vill göra dig glad...
Smile though your heart is aching;
Smile even though it's breaking.
When there are clouds in the sky, you'll get by.
If you smile through your fear and sorrow,
Smile and maybe tomorrow,
You'll see the sun come shining through for you.
Light up your face with gladness,
Hide every trace of sadness.
Although a tear may be ever so near,
That's the time you must keep on trying,
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwhile,
If you just smile.
That's the time you must keep on trying,
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwhile
If you just smile
Stora kramar!!

Postat av: HeFo

Lotta och Nat: Tack, det hjälpte faktiskt. Jag kan aldrig låta bli att le när jag hör den... som en tvångstanke liksom. Och sen när man väl har börjat le så ler man vidare åt att man faktiskt log. =)
Kram!

2007-05-31 @ 15:26:16
Postat av: Lotta

bra, vi gillar glad Hefo

2007-05-31 @ 23:54:59
Postat av: Elina


Acronym
HEFO
Definition
Habitability and Environmental Factors Office (NASA) (därför star trek uniform?
källa:
http://acronyms.thefreedictionary.com/HEFO

2007-06-02 @ 00:43:26
Postat av: HeFo

Elina: Haha, nej det visste jag inte. Men kul koppling. =)

2007-06-02 @ 12:33:38
Postat av: Christofer

Men vänta nu, ska man känna sig sorglig till "Trubbel"? Eller ja, det ska man väl. Jag brukar mest vara upptagen med att tänka på hur vansinnigt fantastisk den är, eller hur fantastiskt Monica framförde den. Jag är kanske inte helt frisk som så glatt frossar i något så dystert, men jag skulle tio gånger hellre känna mig tom och fattig till den än till...säg...nej, jag vågar inte säga Kent, för då blir jag bara flejmad.
Malplacerat? Kanske, men jag vill också droppa texter:
I think I'm gonna cry
But I'm gonna laugh about it
All in time
I know I'm gonna cry
But I'm gonna laugh about it
All in time, all in time

2007-06-02 @ 18:13:18
URL: http://chol.blogg.se
Postat av: Supadupa

Artist: Love Unlimited
Title: It May Be Winter Outside (But In My Heart It's Spring)
When the temperature dips
I miss my baby's arms
His tender finger tips
Knows just how to keep me warm
It may be zero degrees
With the snow falling down
But I've got warm and tender love
Just as long as he's around
CHORUS:
It may be winter outside
But in my heart it's spring
How much joy and pleasure Baby
Can one guy bring me
Winter Nights can be awful cold
Without someone to hold
But when I have him next to me
Baby, I'm in ecstasy
CHORUS
Throughout my life
It May Be Winter Outside (But In My Heart It's Spring) Lyrics
I've had my share of guys
But he's been the only one
Who can make my temperature rise
Things are just not the same
When he's not by my side
But yet I shouldn't complain
But be waitng with my arms open wide
CHORUS x 3 - FADE

2007-06-03 @ 03:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback