Glass i stora lass

Vad vill Ben och Jerry mig? Jag har aldrig varit särskilt förtjust i glass förut, och nu är jag fullkomligt beroende av åtminstone 75% av deras utbud. Ikväll inhalerade jag en burk "Phish food". Tror det är deras bästa faktiskt... det är marshmallows, kolasås och små chokladfiskar i.

Jag måste verkligen ut till landet och få lite motion snart. Saknar de långa promenaderna och min kanadensare där ute (det är en slags kanot, inte en man från Kanada tyvärr...)

Amanda kom hem igår och blev också sjuk i natt, så vi har haft en riktig slappdag med varsin laptop i soffan och dålig TV.

Var förresten hos Polisen igår på nytt förhör om Grebbestad. Inget nytt under solen att rapportera, de ville mest höra vad jag hade för uppfattning om vem som stod för arrangörskapet. Fick tillbaka datorn äntligen i alla fall, så nu kan jag fortsätta på artikeln jag började skriva i februari.

Usch vad tråkigt och ensamt det är att vara sjuk. Nu har ju min medpatient somnat dessutom... blir nog ett par matcher Betapet tror jag.

/HeFo


 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så snart husmorsjag är klar vid spisen och har hunnit med alla mina andra plikter, så kommer jag rusande med kyscklingsoppa och agent X-9 till dig och tösen. Lovar!!
Puss

Postat av: Christofer

Jag sa ju det! Tror jag. Ja, att Phish Food är läskigt god. Eller så konstaterade jag bara glatt att jag ätit den. Usch, jag tror inte det finns i det här jävla landet. Kallt.

Dessutom är det sjukt att påstå att Scarborough Fair är bättre än Sounds of Silence. Det är lite som att påstå att en pizza med extra extra ost är bättre än en pizza med extra extra extra ost.

2007-05-15 @ 23:33:22
URL: http://chol.blogg.se
Postat av: HeFo

Lotta - så fort du hittat tidsmaskinen som är din biljett ut ur 50-talet... Jag ser verkligen ditt förkläde framför mig. Gulligt. Har du nånting under...? ;)

Christofu (som Nosferatu, dvs nånting evil, eller "tofu" för att du är en sån hippie) - Jag var bara obstinat. Sounds of silence är självklart bättre, men jag ville inte hålla med. Här är den korrekta listan dock:
1. America
2. Kathy's song
3. Bridge over troubled water
4. Mrs. Robinson
5. For Emily, whenever I may find her
6. Homeward bound
7. Sounds of silence
8. The boxer
9. April, come she will
10. Still crazy after all these years

Du ser, Scarborough fick inte ens plats på Topp 10 när allt kom till kritan...

2007-05-15 @ 23:55:50
Postat av: Christofu

Så trött.

Vem skulle vinna av Nosferatofu och Halal-Fred?

2007-05-16 @ 05:24:59
Postat av: Lena

Jag som inte hänger med undrar stilla...... Var köper man denna fantastiska glass????

2007-05-16 @ 06:49:31
Postat av: HeFo

Christofer - hur man än gör blir det i alla falafel.

Lena - överallt! Ben&Jerrys finns ju på 7-eleven och alla välsorterade matvarubutiker.

Lotta - bara fantasin sätter gränser just nu... =)

2007-05-16 @ 15:01:15
Postat av: Gia

Christofer: Allvarligt talat varför har du inte nummer 10 som nån slags egen nationalsång..... att sjunga vid lämpligt tillfälle dvs nästan jämt

2007-05-16 @ 16:13:10
Postat av: HeFo

Gia - nu när du säger så så har Simon&Garfunkel faktiskt gjort en skitbra låt till som skulle passa som Christofers soundtrack... "A most peculiar man" =)

2007-05-16 @ 17:13:48
Postat av: Lotta

Är du inte frisk snart så vi kan leka?

2007-05-17 @ 14:28:06
Postat av: Fredrik

Gillar du America så kanske man ska tipsa om covern som David Bowie sjöng på någon hejaUSAfastänviblivit terroriserade-konsert.

2007-05-19 @ 17:47:38
Postat av: HeFo

Fredrik: Tack, ska jag göra!

2007-05-20 @ 01:30:47
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Kicki

Phish food va nööööten!!

2007-05-20 @ 04:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback