Bamse han e stark

Poker...? Nej inte med mitt bankkonto. Betapet...? Börjar bli tråkigt att jag spöar alla så hårt. Men nu har Amanda gett mig en utmaning. Jag har varit där förut för länge sen, och jag minns att jag blev hooked... Det sista hon sa innan hon somnade här i soffan var: Bamse.net.

Livsfarligt. Prisma är kul och lite småklurigt, T-pusslet var ingen match, men den där man ska para ihop Bamses huvud och kropp var grymt tiltande. Budskapet som nådde mig när jag var klar var ändå skönast... det känns som min kväll - och kanske hela min framtid - är räddad:

image146

Känns ju sådär att grinda Bamsepyssel långt efter det att 8-åringen i hushållet har somnat, men...

Nu har brasan slocknat också. Dags för lite java och kanske ge sig på någon klurighet med Skalman. De har sten-sax-påse också såklart.

Bonus: Bamse-låten (alla tre verserna!)

Heja Bamse starkast är vår Bamse, men han tycker inte om att slåss.
Dunderhonung, farmors dunderhonung, äter han för att bli stark förstås.
Å kommer någon stöddig typ å ger en liten svag ett nyp,
så får han akta sig ja men, för Bamse allas vän!
Heja Bamse snällast är vår Bamse, han är lika snäll som han är stark.

Skalman, Skalman jättegenialman, e en fiffig kompis som kan allt!
Skalman, Skalman jättegenialman, e en fiffig kompis som kan allt!

Hejja Vargen, han var förut arg´en, nu så e han glad för det är jul.
Å vi känner oss som goda vänner, för tillsammans har vi alla kul!

(The man - Rune Andreasson)

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Lotta

haha! Bamse, den gamle kommunisten! Min fave...men klurigheterna lämnar jag till dig och skalman.

Postat av: Lena

Jag är i maskin, ingen får mat ingen får uppmärksamhet, men jag ger inte upp........ jag ska lyckas para ihop alla kroppar med varandra

2007-05-20 @ 15:55:01
Postat av: Emily

Äckliga bamse-kropp-spel. Tog en halv påse läkerol och en allvarligt menad förbannelse över Rune för att sätta det. Tur jag redan sålt min själ över det perfekta slaget i backgammon, hade känts surt att torska den över en sån här grej..

2007-05-21 @ 00:02:23
Postat av: HeFo

Rune är ju numera död tyvärr... men vilken känsla när man klarar den! =)
Emily? Sviten onsdag - terminator! Eller helgen?

2007-05-21 @ 18:21:12
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Lena

Envishet är en dygd, och jag har fått mitt familjeliv tillbaka.

2007-05-21 @ 19:45:24
Postat av: chanel

jaha,tack för att du har fått mig till att grinda bamsespelen..
på jobbet sitter jag 8h o lirar taipei..kommer hem och spelar bamse-taipei ..vad hände med livet?

2007-05-21 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback