Skåningar, jobbfest och lite väder

Vi skiter i midsommar. Alla skriver om midsommar och lägger upp bilder på soliga bryggor, dansande snorungar och egeninlagd sill. Jag var på landet, vädret var piss, och inget särskilt hände. Så. Dessutom var jag nykter, så jag kan inte ens vältra mig i mina korkade fylleinfall.

Idag har har fått definitionen på verbet "okynnesskåna". Det händer att jag gör det ibland, då oftast genom att sjunga skånska proggvisor rakt ut i ingenstans på fyllan. Det händer också att jag fascineras av Skånes splittrade politiska läger och framför allt dess folk. Vårt sydliga vackra landskap har avlat fram en uppsjö av intressanta människor genom tiderna. 

Eller vad sägs om Anders Jansson och Johan Wester (som har gjort det bästa svenska humorprogrammet i modern tid - Hipp Hipp!), Björn Afzelius, Edvard Persson, Hasse Alfredsson, Peder Månsson, Johan Glans, Jarl Kulle, Nils Poppe, Jan Malmsjö, Max von Sydow, Jan Troell, Bo Widerberg, Mikael Wiehe... å, Jarl Kulle förresten. Jag var så grymt förälskad i Jarl Kulle när jag var mindre. Filmen "Sängkammartjuven" förändrade hela min värld.

Sen finns det hemska saker med Skåne också. Malmö FF, MIF och en stor andel högerextremister. Men i det här inlägget vill jag bara älska Skåne, så vi struntar i dem.

image185
Tiffany Persson
Sveriges enda Madonna/Hora i 90-kilos-klassen. Den femfaldigt frånskilda tvåbarnsmamman har en stol på Salong Diana i Staffanstorp, och lyckades förra veckan med konststycket att få in Al-Quaida och celluliter i samma mening på El-Gigantens parkering.

Sommarfesten ja... Om någon någonsin, av någon som helst anledning, får för sig att 24hNetwork består av ett gäng torrbollar så bör man tänka om omedelbums. "Fångarna på Långholmen" kändes väl kanske lite krystat och trögstartat, men jag är mäkta imponerad av "plitarna", som gestaltades av ett gäng tappra kollegor i mustascher och peruker. Grymma skådespelarinsatser.

Middagen kändes som en studentskiva på riktigt bra knark. Hamnade skönt nog mitt i kårspexet med "August och Lotta" och diverse "knäskålar"... Mycket trevligt.

F12 var riktigt bra som vanligt på sommaren, har inte varit där på ett tag nu så det kändes fräscht. Att vissa chockade med sina moves på dansgolvet gjorde inte saken sämre. Champagne Charlie var i sitt esse såklart... men för mig gäller devisen: Inget bubbel utan trubbel. Just skumpan är ju startskottet för galenskap när det gäller lilla mig.

Efterfest hos Karl... vet faktiskt inte exakt vilka som var där, men har sett bilder på en och annan stolthet på Kampementsbadet. Sent och mycket blev det i alla fall. Det var också på efterfesten jag glömde kvar kameran, så ni får hålla er till tåls med bilderna från festen ett tag.  

...och istället kan jag ju passa på att visa hur vädret kommer att se ut under min semestervecka. Ett parti UNO och en film någon?
 
image186

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Puffan

Och Björn Källman. Han brukar sitta på fiket här under mig.
Puss.

2007-06-25 @ 14:17:42
Postat av: HeFo

Ah, glömde ju. Tänk att få minnas lite gamla schlagers med det åbäket nån kväll...
När kommer du och äter eller fikar med mig? Saknaden är stor... Puss!

Postat av: Puffan igen

Ungefär närsom helst!
Torsdag kväll, kanske?

2007-06-25 @ 22:55:21
Postat av: HeFo

Absolut! Och om du sätter på din mobil eller loggar in på msn nån gång så kanske vi inte behöver snacka via kommentarerna i min blogg. ;)
Puss!

2007-06-26 @ 01:15:21
Postat av: Gia

Väderprognosen kunde ju ha varit sämre. Tänk om det hade varit solsken med regnskurar i NATTprognosen, då hade man ju blivit orolig. Riktigt orolig. Ovanstående väderkartor visar ju bara helt vanligt svenskt sommarväder. Sorry babe, att du inte hittade högtrycksveckan, men 16 juli och en vecka framåt är jag ledig och jag brukar alltid kunna säga: "Jag hade i alla fall tur med vädret"........

2007-06-26 @ 11:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback