Omröstning

Meningslösa omröstningar finns det alldeles för få av.

Så vad tycker ni? Vem var egentligen coolast i Falcon Crest?

Om minnet sviker så kommer här några kandidater:

Angela Channing - Kall subba i 130-årsåldern som ägde hela skiten.
Chase Gioberti - Konkurrent till Angela, jävligt tystlåten och stabil vietnamveteran med skägg, tonade pilotbrillor och flanellskjorta. Kan beskrivas som jordnära.
Lance Cumson - Finns inte så mycket att säga. Genomslemmig snubbe som gillade kampsport och brudar. Dotterson till Angela. (Som Matte uttryckte det: Från vilken p-våffla tog de det namnet??)
Chao-Li - Lance kampsportsinstruktör och familjens betjänt.
Greg Reardon - Angelas snobbige advokat. Brittisk accent och snedbena.
Emma Channing - Seriens retard som blev evil under en period, men gick annars mest runt i sin egen vackra värld.
Melissa Gioberti - Skandaldrottning som var gift med Lance men vänstrade med Cole för att göra Angela sur. Härligt bitchig och kåt.
Cole Gioberti - Rätt färglös gosse, son till Chase.
Richard Channing - Angelas ärkefiende och son till hennes avlidne man. Han ärvde ett tidningsimperium av sin far, och senare avslöjas att han är Angelas biologiske son.

För att spä på uppfattningen om att jag är rätt nördig på TV-serier så ska jag tillägga att jag inte behövde googla för att lägga upp dessa karaktärer.

Själv lägger jag min röst på Chase. Jävla fin kille det där.

image212

Kommentarer
Postat av: Lotta

Angela såklart! Maken till elakare ansikte får man ju leta efter. Snacka om cool. Iskall.

Postat av: Gia

Men vem tusan var Emma? Å så glömde du Chase´s fru som försökte verka så blid, men var en liten bitch, å hade inte Cole en syster oxå, med långt rödblont hår, lång påminner om nån vi känner...? Men för att vara en rikstönt så var väl Cole coolast, eller?

2007-07-17 @ 17:47:47
URL: http://www.metrobloggen.se/catfight
Postat av: Gia

NU! ramlade poletten ner, Emma just det, hon ja!!!

2007-07-17 @ 17:49:25
URL: http://www.metrobloggen.se/catfight
Postat av: Matte

Ja Chase var ju "the good guy".
Svårt.
Skulle nog också vilja säga Chase.
F.ö. så hette ju Chao-Li faktiskt Chao-Li på riktigt. (Fast jag behövde Googla för att vara säker på den. =) )

2007-07-17 @ 17:50:10
Postat av: HeFo

Lotta: Jo, visst fan var hon grym!
Gia: Maggie var så töntig så jag tog inte ens upp henne. Coles syrra Vicky Gioberti ja. Vem påminde hon om tyckte du? =)
Matte: Japp. Chao-Li Chi tror jag.

2007-07-17 @ 17:53:37
Postat av: Gia

Gulle! Om inte om hade varit så hade hon KUNNAT vara lik dej... Tur att om finns:)

2007-07-18 @ 00:23:24
URL: http://www.metrobloggen.se/catfight
Postat av: Anonym

Falcon crest? Tv-serie?
...jag som trodde det var ett cigarettmärke!
:)
/puffan

2007-07-18 @ 11:40:08
Postat av: Cristian

Redan de gamla grekerna hatade sliskiga tvserier som denna. Jag minns hur jag halvt om halvt tvingades genomlida både Dallas och Falcon Crest hos min dagmamma. Jag förstod inte underhållningen då och jag förstår den inte nu heller men om någon beskrivs som härligt bitchig och kåt... Ja, då är det helt klart den tuffaste karaktären. Coolast borde kanske Angela ha varit eftersom hennes iskyla gjorde att hela tvbilden frös och när man tittade på henne kunde man förnimma en känsla av rimfrost. Att hon hade världens torraste manus gjorde ju inte saken bättre. Falcon crest var värdelöst men hade en helt ok introslinga. Dallas var marginellt bättre men fortfarande inte bra.

2007-07-18 @ 14:56:56
Postat av: Jay

Viste ni att Susan Sullivan (Maggie) är en gammal playboy bunny? Hon serverade bara drinkar dock ?
Förövrigt minns jag tisdagskvällarna när jag gick i åttan mycket väl:
Nians buss ner på stan till Servus för inhandlande av liter glass (den blåvita).
Hem igen ? upp med glassen på ett fat ? toppade med O'boy-pulver ? ner i gillestugan för att titta på Falcon Crest, som började klockan 20.00 - om jag inte missminner mig.
Tyckte förövrigt att Falcon C. var mycket bättre än Dallas.
Besökte Napa Valley 1984, men var för ung för att få smaka på vin.
Men är man på vingård så är man, så mamsen lät mig smutta lite på hennes så att jag blev lite så där härligt tonårslullig i värmen.
Spotta ut var inte riktigt min grej!
På tal om film från Cali måste jag säga att Sideways nog är den bästa film jag sett det här årtusendet!
PS Servus var en butikskedja tillhörande Kooperativa Förbundet (KF).

2007-07-18 @ 17:34:16
Postat av: Jay

Hmm, mina punkter blev visst till frågetecken!

2007-07-18 @ 17:36:12
Postat av: Jay

Klart att Lance var coolast hans pappa hade ju spelat Tarzan!

2007-07-18 @ 17:37:38
Postat av: Anders

Garth var bäst, han som fixade allting åt Richard Channing, han som sköt ihjäl medlemmarna i kartellen. VIVE LA GARTH!

2007-07-18 @ 18:59:51
Postat av: Jay

Ni vet väl att Jane Wyman var gift med Ronald Reagan och, hör och häpna, fick en oscar på fyrtiotalet!
Hur många såpaskådisar har fått en Oscar?

2007-07-19 @ 00:08:25
Postat av: christel

Lätt!!
Maggie Channing,som drunknade i poolen då hon fastnade med sig gigantiska ring. vacker,rik och snäll..kan det bli bättre!

2007-07-19 @ 22:02:31
Postat av: HeFo

Puffan: Jag älskar dig trots att du aldrig ser på TV vet du väl? =)
Christian: Ingen fara. Du är liten. Du förstår inte. =)
Jay: Målande underbart som vanligt. Känns nästan som jag satt bredvid dig i soffan och tog lite för mycket O'boy på min glass...
Anders: Haha, vem fan var det?? Snyggt.
Christel: Sjukt val, men rätt udda.

2007-07-20 @ 15:45:56
Postat av: Cristian

Nu tycker jag allt att du är lite hård mot mig faktiskt. Så liten är jag inte. ;-)

2007-07-21 @ 20:39:31
Postat av: Gia

Christian: På vilka tider gick du hos din dagmamma egentligen? Falcon Crest sändes på kvällarna, och det här var långt innan de 100 reprisernas tid... Den gick i SVT.

2007-07-22 @ 10:33:25
URL: http://www.metrobloggen.se/catfight
Postat av: Jay

... Maktkamp på Falcon Crest hette den ju till och med !
:)

2007-07-22 @ 13:10:40
Postat av: Jay

Hefo:
En serie som du hade gillat om du hade varit lite äldre är:
"Lära för livet" av Carin Mannheimer ... den tittade "alla" på 1977.
En annan bra som du missade är:
Once an eagle med Sam Elliott i huvudrollen.
En tredje, som går att hitta på DVD är: "Welcome Back, Kotter" (1975). Det var här John Travolta slog igenom ... inte superbra men ett kul tidsdokument!

2007-07-22 @ 13:20:27
Postat av: Cristian

Ah... glömde förklara mig här. Min dagmamma var egentligen en nattmamma eftersom morsan jobbade natt vid tidpunkten så jag spenderade nätter hos min dagmamma. Lite udda men det var ok. För er som undrar kan jag berätta att jag haft tre stycken olika nattmammor och det var hos nummer två jag såg Falcon Crest. Hos nummer tre såg jag väldigt många Bond-filmer. Nummer ett kommer jag inte ihåg mer än som en trevlig gammal tant, redan då.

2007-07-22 @ 19:07:58
URL: http://blogg.zikes.se
Postat av: HeFo

Jay: Jag älskar när de lägger till en liten twist i svenska översättningar, typ; Outbreak - i farozonen. Så även "Maktkamp på..." Den enda serien jag känner till av de tre är Kotter, som ju är en klassiker.
Christian: Jag får porriga vibbar av ordet "nattmamma". Är det nåt fel på mig? =)

2007-07-23 @ 13:46:03
Postat av: storebror

melissa var ju ett objekt utan dess like
http://www.youtube.com/watch?v=IW-HSeWxM1k

2007-07-23 @ 14:38:51
Postat av: Frisör Tesse

Heeej du! Jag snokade och fann! Hoppas du mår fint!!
Kom in och tvätta håret snart så jag får garva i kapp med dig!! Falcon crest i all ära, men jag tyckte Dynastin krossade, går och nynnar på introlåten titt som tätt faktiskt, pampigt så det skriker!
Ha det så bäst!!!! KRAAM!!

2007-07-24 @ 01:01:51
Postat av: Jay

Vad får du du då av mitt nick på Royal Vegas Poker?
-Nightnurse-!

2007-07-24 @ 03:18:26
Postat av: Cristian

Ja, du... Förutom att du stavar mitt namn fel så vet jag inte... Något borde det vara i alla fall. Hur fasen lyckas du få någon som helst sexuell vibb av "nattmamma". Huvaligen.

2007-07-24 @ 10:44:57
URL: http://blogg.zikes.se
Postat av: storebror

Hej Jay!
Misstänker att det handlar om en "svartare" skepnad av mitt yrke. Som du förstår så kan man aldrig vara säker med dig, du har ju flera bottnar.
Vi borde kunna ta med oss Hefo på en juvenil fylla en kväll, eller hur.

2007-07-24 @ 14:47:00
Postat av: Jay

Bigbro:
Finns det något schyst ställe i närheten av ditt sommarjobb - Ellos?
:)

2007-07-24 @ 20:32:17
Postat av: Jay

Sitter du i kundtjänsten som vanligt?

2007-07-24 @ 20:34:15
Postat av: HeFo

Det blev ett populärt inlägg tydligen. Tänk vad en vingård och några labila rollkaraktärer kan ställa till med.
Tesse: Kul att du hittade mig! =) Klart jag ska komma in och få håret tvättat snart, har sällan så roligt. Dessutom vill jag ju se Diego!
Cristian: Ledsen för felstavningen. Och för min enkelspåriga hjärna. =)
Jay och Storebror: En nightnurse, en riktig sköterska och massa sprit? Bring it on!

2007-07-24 @ 23:19:43
Postat av: Jaynus

Det blir etanol, trocca och gratis stelkrampspruta va?
PS Låter som andben kan ta med sina blåa gummistövlar (tretorn) och joina!

2007-07-25 @ 04:34:49
Postat av: Tesse

Här är Diego himself, sur som bara han kan vara.
http://www.youtube.com/watch?v=83-LZ5ATvfw

2007-07-25 @ 11:34:00
Postat av: HeFo

Jayster: Jag fixar hit andben så tar du fuldrickat.
Tesse: Men liten då!! Har du msn? Du kan lägga till mig i så fall: [email protected]
...annars ringer jag. Mitt hår saknar dig! =)

2007-07-25 @ 14:55:45
Postat av: storebror

Känns som det kan bli höstens "fetaste"....
Jayjay, Andben, Hefo och undertecknad
Jag har också laddat på mig riktigt underbar fuledricka, så säg en tidpunkt (läs Natt) så kommer jag.

2007-07-25 @ 15:05:34
Postat av: storebror

Enda kravet är väl att alla som dyker upp, MÅSTE smaka av "bakteridödaren" fuledrickat som jag tar med!

2007-07-25 @ 15:08:57
Postat av: Jay

Orwell:
Det är ju därför du får vara med, men det ska vara riktig C2H5OH.
;)
PS Glöm inte sprutorna. Sen kör vi etanol-quarters!
Ni vet vad "spela quarters" är va?

2007-07-25 @ 17:43:35
Postat av: Jay

Hefo:
Har du varit över i USA ett år?
(highschool)
Du känns som en sån där lite blyg brud som åkte över, och sen kom hem lite tuffare, med bättre self-esteem.
Skämt åsido du skriver så pass bra engelska i chatten så du borde ha bott i ett engelskspråkigt land. Eller har du lärt dig från alla tv-serier du sett?
:)

2007-07-25 @ 17:53:34
Postat av: Anonym

Är det ingen som vill köpa golfbollar förresten?
Har cirka 20000 stycken!
Min anonns på blocket:
http://www.blocket.se/vi/12701211.htm?ca=11_s
Gäller inte HeFo - hon får bollar av sin pappa.

2007-07-25 @ 17:57:23
Postat av: Jay Tee

While I'm at it - four posts in a row.
Bigbro!
Jag spelar plattor på Spyan i kväll, så du vet var jag är, om du vill collecta dina 500 (bollar).

2007-07-25 @ 18:02:20
Postat av: HeFo

Ni är helt störda. =)
Jay: Nope, men jag har varit där runt 30 gånger i mitt liv. Och jag aldrig någonsin varit blyg.

2007-07-25 @ 19:01:35
Postat av: Jay

anonns hmm ...

2007-07-25 @ 21:27:35
Postat av: HeFo

Kan inte vara nån jag känner som stavar så. =) Chicago nästa vecka Jay?

2007-07-26 @ 00:14:31
Postat av: Storebror

"spela quarters"
absolut ingen aning, men jag känner på mig att du INTE kommer att berätta det här på forumet!
Hoppas spelningen gick bra, själv har jag foldat löv på CC.

2007-07-26 @ 00:42:48
Postat av: Cristian

Så när kommer nästa inlägg HeFo? Har bloggen tagit semester den med eller?

2007-07-26 @ 10:54:35
Postat av: HeFo

Storebror: "här på forumet" Haha, galet att ett blogginlägg om Falcon Crest kan generera ett helt forum. =) Saknar dig förresten, ska vi ta en drink eller ett home game nästa vecka?
Cristian: Jo lite semester måste ju den också få. Men snart kommer det nog upp en liten blogg om hur jag krossade Bengan och Amanda i femkamp idag...

2007-07-26 @ 11:37:16
Postat av: Jay

Storebror:
Det kallas även "spela koppen". Du studsar myntet i bordet för att det ska hamna i koppen/glaset. Lyckas du, får du peka på valfri deltagare som måste svepa, företrädesvis 4 centiliter sprit. Du har två försök, men missar du på det andra försöket, så får du själv svepa. Det hela går ut på att supa varandra under bordet.
Klarar du tre i rad får du hitta på en regel t.ex.:
Att man måste dricka med vänster hand, inte svära etcetera.
Du får du max peka på samma person tre gånger i rad.
Så här startade alla gymnasiets ungdomsfyllor i Uppsala!
Ett tillägg: Du behöver inte chansa en andra gång, utan kan skicka myntet vidare.
Hefo:
Jag är med på en Chicago i nästa vecka och du vet väl att även storebror Jögge och hans Lundellälskande kompis gillar lite poängpoker, så vi kanske ska styra upp ett lir?
PS under min uppväxt kallades alla som hette Jörgen för "Jögge", hur var det för dig?
Juste, sjyst eller schysst?
Vi rekommenderar stavningen sjyst. Stavning med sch passar mindre bra, eftersom ordet kommer från franskan och sch hör hemma i ord som kommer från eller via tyskan. Stavning med -ss- är inte heller bra, eftersom det ser ut som en böjningsform. Och något grundord sjyss finns ju inte. Jämför med vass ? vasst, men tyst.
Man kan behålla den franska stavningen juste, men då får man problem med vissa böjningsformer. Det går bra att skriva två sjysta filmer och den sjysta läraren, men varken justea eller justa fungerar i skrift.
Intressant, nu ska jag börja använda sjyst i stället för schyst!
:)

2007-07-26 @ 14:42:54
Postat av: J

edit,
"inte svära etcetera."
Kommatering är bra ibland! ha ha ha ha ...
Du får(du)max peka på samma person tre gånger i rad.
bra sida - ska börja lusläsa.
http://www.spraknamnden.se/fragor/arkiv_sprakrad_03.htm#givit
HeFo: Varför fungerar det inte med nya stycken?

2007-07-26 @ 16:24:20
Postat av: J

Jögge, kolla vad du gick miste om:
Last night I was deejaying in the slowjam room at Spybar, Stockholm. It was a pretty slow night on the town - but fortunately I had a pretty large cheering crowd ... especially when I played Whitesnake's "Here I Go Again" followed by "Why Can't This Be Love" by Van Halen ...
Other selections from last nite:
Scritti Politti - The Word Girl, Eagles - I Can't Tell You Why, More Than This - Roxy Music, Would I Lie To You - Charles & Eddie, Careless Whisper - Thriller U, Make Up Your Mind - Heptones, Catch And Don't Look Back - Womack & Womack, We Always Come Back Strong - Sam Dees, Time (Clock Of The Heart) - Culture Club, Everything Must Change - Paul Young...
The last tune (a request) was "Dreams" by Fletwood Mac.
/Jay
PS http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=195483546&MyToken=bb0c1452-bed9-4a5d-ae0d-a1c5810bc5c6

2007-07-26 @ 16:29:51
Postat av: Fourinarow

Hmm ... Min flickvän har sina systerdöttrar från Åbo här. Diskussionen gled in på Mumintrollen och hur de bajsar, eftersom det inte ens har något hål ... Nora 12 år undrade om de kanske är därför de är så tjocka?
Till skillnad från i Stockolm så börjar barnen sminka sig långt senare och tillåts vara barn lite längre än här i världsmetropolen.
HeFo: Fråga Amanda varför mumintrollen är så tjocka och om de bajsar?
Jag tror hon svarar att de är serifigurer och därför inte behöver bajsa!
Barn kan vara rätt så filosofiska och logiska ibland. En gång när jag satt på bussen, var det en turistande familj med - vars mormor verkade rätt bevandrad, när det kom till Stockholms historiska sevärdheter. Så när bussen passerade Riddarholmen så basunerade hon ut: ?Här ligger Högsta domstolen!? Hennes barnbarn på en åtta år, replikerar då blixtsnabbt, på klingande värmländska: ?Mormor var ligger Lägsta domstolen då??

2007-07-26 @ 18:04:55
Postat av: HeFo

Amanda påstår att Mumintrollen bajsar med munnen... ungefär som du, min käre Jonas. =)
Chicago och "koppen" it is. Torsdag på Sviten?

2007-07-26 @ 23:05:30
Postat av: Anonym

Presenterar stolt kommentar nummer 50 ...i ett inlägg om ett gammalt tv-program!
När jag gick hos min dagmamma fick vi bara titta på video när det regnade. Och då enbart på en dålig inspelning av Kalle Ankas julafton. Jag vägrade kolla eftersom jag tyckte att det förstörde den heliga upplevelsen den 24:e. Som tur var hade en kompis video på rummet (det här var runt 1987) och där kollade vi på Hajen. Eller min kompis gjorde det. Jag satt med händerna framför ansiktet. Å andra sidan gjorde jag det även två år tidigare när jag såg Alice i underlandet på bio. Med mamma. Mamma förbjöd mig sedan att titta på både Dallas och Twin Peaks. Kanske var dessa traumatiska upplevelser början till ett liv utan tv?
/Puffan

2007-07-28 @ 01:33:07
Postat av: HeFo

Å Puffan, vilken fruktansvärd historia. Jag undrade vem som skulle ha den stora äran att posta den 50:e kommentaren till det här viktiga inlägget, och det värmer mitt hjärta att det blev du. Puss!

2007-07-28 @ 13:52:30
Postat av: Jay

Kan lira på torsdag.
Vi bestämmer definitivt längre fram i veckan ...
Storebror, kan du?

2007-07-28 @ 20:36:20
Postat av: Storebror

Vet inte vilken torsdag du menar, men "grabbgänget" har redan börjat att snacka in den 3 Aug.
Men då ska inte någon strupe vara torr!
Poängpoker är ju för oss "superproffs"

2007-07-30 @ 21:53:14
Postat av: storebror

Eftersom WSOP.info har blivit en marknadsplats för pokersiter, tycker jag att vi flyttar hit istället.

2007-07-30 @ 21:58:33
Postat av: Storebror

Ser att jag missa en höjdarkväll. Roxy är ju en favoriterna

2007-07-30 @ 22:01:39
Postat av: storebror

Här ska ni språkpoliser få en julklapp av mig.
http://www.ejs-sweden.se/index.php?lang=30

2007-07-30 @ 23:14:46
Postat av: Jay

Jörg:
Så illa var det inte ... :)
Då bestämmer vi att vi spelar Chicago på torsdag.
Ska vi strunta i turren och enbart fokusera på Chicago?
Annars får man hålla på och vänta på att folk ska åka ut och då hinner man tilta på cashgame! :)
Vad sägs om 19.15?

2007-07-31 @ 00:06:54
Postat av: Storebror

Jag är där tidigare, ska bli kul att ses.
Det stämmer, "Jögge" var ett utav alla namn som ropades efter mig. Minns en jeansjacka som fick mitt namn på ryggen med skuggning :-)
Vad vore livet utan minnen.

2007-07-31 @ 00:48:52
Postat av: storebror

Hoppas vår lilla kelgris Hefo också dyker upp på torsdag, men jag inte säga ännu om jag ska hoppa turren

2007-07-31 @ 00:50:43
Postat av: Jay

Det är ju Hefo som har initierat detta!

2007-07-31 @ 00:57:40
Postat av: HeFo

Klart jag kommer på torsdag! Det är det enda jag verkligen har planerat den här veckan. Jag kommer inte att spela turren, så Jonas och jag får väl börja kela ensamma om Jögge ska larva sig med sånt. Jag vill gärna se honom spela i jeansjackan. Är det för mycket begärt? 19.15 är lysande.

2007-07-31 @ 11:34:39
Postat av: Jay

Okej, Jögge i jackan med skuggning och Hefo tar Star Trek-utstyrseln, så kommer jag i min tomtedräkt med fickorna fyllda med quarters ...
Jögge ditt nya smeknamn från och med nu är: Skugg-Jögge!

2007-07-31 @ 16:51:31
Postat av: Storebror

Så sjuka människor det finns i ens närhet ;-)
Det ska bli trevligt att ses, fast utan min jeansjacka, för den är av modell mindre, som inte passar sig på min lekamen.

2007-07-31 @ 21:53:29
Postat av: Lotta

Ja du...den här bloggen sköter ju sig själv i denna kommentarlåda. Jag har ju trots allt bara bidragit med en än så länge, så jag drar på med en till.
Forum här? Någon som vill fika lite? Fixa en chatt till oss Hefo!
krams!

2007-08-01 @ 14:33:35
URL: http://barajagochmin.blogg.se
Postat av: Kakan

Melissa : I'd do her.

2007-08-01 @ 14:40:36
Postat av: Bison

Hm akta sviten ikväll...jag ska göra stora spel :)

2007-08-02 @ 11:47:37
URL: http://eleveratretarderad.blogg.se
Postat av: HeFo

Tur att man inte ska spela turren då. Man blir ju livrädd när du gör dina moves...

2007-08-02 @ 13:10:36
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: HeFo

...och bara för att jag skrev så så blev jag lottad att sitta före dig i turren. Riggat och klart.

2007-08-03 @ 07:55:20
Postat av: Matte

RIP, Angela Channing aka Jane Wyman.

2007-09-11 @ 12:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback