Fotbollsterapi på buss 509

Jag älskar verkligen att åka buss. Inte alltid, men när den värsta morgonruschen är över och solen lyser in så vandrar mina tankar och jag slappnar av i hela kroppen. I morse satt jag och funderade på allt från mina gamla gymnasiekompisar till hur det ska gå för Djurgår'n i Allsvenskan. Truppen ser ju allt annat än spännande ut om jag ska vara ärlig, och både AIK och Elfsborg ser ju farliga ut i år igen. Det är väl bara att hoppas att Rikard Norling gör bort sig totalt och att Alexandersson sadlar om till svetsare mitt under brinnande säsong eller nåt. Sen får man tacka gudarna för Mattias Johnson! 33 år av ren fotbollsintelligens... och vilken skäggväxt! Lite mage på det så skulle vi ha en riktig gud! =)

image120

Kontrollen verkade ju finnas där i träningsmatchen mot Åbo, men man känner ju att det skulle ha blivit lite mer än 1-0 och fler chanser med startelvan från -02 eller -03. Those were the days... Men det är bara att göra det bästa av situationen. Jag ska nog försöka kravla mig iväg till lite matcher i år och visa mitt stöd, det var länge sen. Premiären blir det nog inte, men BP ska väl inte vara några konstigheter att slå. Derbyt den 28 maj blir det helt klart i alla fall.

Apropå Allsvenskan så måste jag komma ihåg att köpa Expressen i morgon. Jag köper ju aldrig tidningar längre, men vem gör det? I alla fall så kommer sportbilagan vara fylld med mer eller mindre intressanta analyser om årets forbollsfest, och dessutom... ligger den nya pokertidningen Prosharks Magazine med som bilaga i morgon! Jag har skrivit tre artiklar, varav en är en intervju med Tomas Brolin och Hasse Eskilsson som jag är rätt nöjd med. Tyvärr är ju Prosharkarna rätt smarta av sig, så i tidningen kan man bara läsa halva artiklarna, och resten hittar man på 
prosharks.se.  

Jag vill passa på att skicka en magspark till Parre här också. Var inne och läste hans blogg för första gången på länge och såg ett kort inlägg om att han fått en asjobbig låt på hjärnan. Jajaja Coco Jambo Jajajee... TACK för den! Hjärnloopen är given. Gah!

Avslutar med ett litet ordstäv: När det regnar manna från himlen har den fattige ingen sked.

/HeFo
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback