Muster Station!

Ett gäng oskyldiga och ovetande Stockholmare gav sig iväg tidigt på morgonen för att påkra lite på havet. PlayCherry anordnade en turnering ombord på M/S Polonia mellan Ystad och Sch... Swch... äh... Polen. Nollis låg och sov när bussen gick från Centralen, så henne fick vi plocka upp på Skogskyrkogården. Bussfärden i övrigt bestod av sköna gamla filmer (G, Sällskapsresan mm) och självklart Kinapoker. Bison hade tydligen tagit på sig Bengiskostymen och plussade rakt ut mot alla.

I Helsingborg skulle vi plocka upp 80 % av spelarna på en pub. Rätt spänniga herrar som sedemera tog över mikrofonen och drog kladdiga skämt om bögar på bred invandrarskånska. Tur att världen består av olika folk... ;)

Nåja, kryssningen var jäkligt trevlig trots att jag hamnade utanför pengarna i turneringen och blev slowrollad. Killen bad iofs om ursäkt sen men sur var jag. Han var 20 bast och vann hela skiten sen... såklart. Jag var nöjd med mitt spel trots allt, men det tröstar ju föga när man har åkt ut som 11:a.

Cashgamet var galet. Jag orkade inte ens ge det ett försök. Mycket slask och tur, och då får det vara för min del. Såg några läskiga utköp mot stackars Bison också, vilket inte gjorde mig mer sugen. Men drinkarna kostade 25 spänn i baren och sen blev det deeptalk i en av hytterna, en klassiker på färjor... Måste be Nollis om lite foton från natten så ni får en mer levande bild av resan.

Rubriken syftar på ett meddelande som ropades ut stup i ett i högtalarna på båten... på olika språk drog de några slags säkerhetsregler, och huvudbudskapet verkade vara att man skulle leta upp Muster Station, Muster Station... mycket oklart.

Häng med nästa gång så klår vi skåningarna! Tack till PlayCherry och ni som gjorde resan kul... Bison, Nollis, Wiseguy, Jennez, Matte, Mats, Susanne, David, Ola, Carro, Småland, och så självklart Bimbo, Bilhandlarn' och Lazslo! 


Bison i slagsmål med Pokerforums "HataB2B" (eller David som han heter)
Foto: Ola Brandborn

/HeFo


Kommentarer
Postat av: Bison

Spelar wiseguy fickpingis i bakgrunden?

2008-09-09 @ 14:32:59
Postat av: HeFo

Japp. Han har en såndär tom blick också... I bakgrunden ser vi Che Guevara med gul tröja.

2008-09-09 @ 14:48:12
Postat av: Bison

Är det inte bilhandlarns frippa man ser till vänster? =)

2008-09-09 @ 16:11:54
Postat av: HeFo

Javisst är det det! Måste nog lägga upp en idolbild på honom... ska kolla vem som hade kamera.

2008-09-09 @ 16:19:49
Postat av: Noelia

Tack själv! Mycket trevligt!

Ja men klart det måste nämnas att Nollis försov sig ;)

Skickar bilder till dig, men det var nog inte så många jag hade faktiskt.

Har bussen stannat?

Postat av: Lotta

Jag blev riktigt illa berörd av att få läsa att Nollis numera är bosatt på Skogskyrkogården. Trots en växande mage har jag lite plats över i min säng för dig och dina prinsessor om det kniper, vännen!

2008-09-10 @ 22:31:05
Postat av: Noelia

Haha! Vet kyrkogården är INTE mysigt!

Jag lämnar skogkyrkogården om ca 2 veckor men tack för erbjudandet, lät inte helt fel ;)

2008-09-11 @ 18:37:36
URL: http://nollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback