Grattis till två tvåor

Ni som är pokerintresserade vet att både EPT London och Aruba Classic avgjordes i helgen, och till min stora glädje så tog två av de mest sympatiska svenskarna hem varsin andraplats och a shitload of cash medans en annan käkade kinamat framför TVn.

Det finns nog ingen spelare jag unnade en klonk mer just nu än Johan Storåkers. Den tålmodigaste och tajtaste, och också en av grundarna till vad svensk poker är idag. Självklart höll vi alla tummar och tillhyggen för en vinst, men silverplats och en halv miljon dollar är inte fy skam. Stort grattis vännen!

Michael Tureniecs
uppförsbacke Heads Up igår kväll kunde man fördelaktigt nog se live på nätet. Hans motståndare hade tydligen haft rejält med kortflyt innan HU, och ledde stort när jag knäppte på burken. Micke jobbade hårt och gick genom sitt dominanta spel om Michael Martin vid ett tillfälle, men till slut fick han se sig slagen av jänkaren. Bra kämpat Micke! Spelmässigt ägde du honom...

WP boys!

Är för tillfället boende i Stocksund hos min älskling. Större soffa, större säng och tydligen närmare till jobbet. Vi håller faktiskt på att leta gemensamt boende! Stort som fan, och väldigt spännande. Ni som hatar pluttinuttigt kärleksdravel bör nog ta en paus från min blogg ett tag, för det känns riktigt bra nu... =)

På fredag är det dags för samkväm på Barakademin igen, där Sviten Social Club håller hov allt som oftast. Hoppas självklart på att få se de vanliga nunorna; Phid, Ray, Marcus, Kenneth... Bison ser jag ju i och för sig varje dag ändå, men hans sällskap räknas ju alltid som en lyxvara i fina kretsar. =) Har nog lyckats lura med Ola den här gången också, och om ingenting drastiskt händer så blir det utgång efteråt.

Annars lutar det åt en lugn vecka, ska försöka hitta ett par stövlar med Bengan som smakråd. Tror det var det första inlägget om skor jag gjort i bloggen hittills. Jag kanske tom lägger upp en bild sen... =)

Älska mer!

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag trodde ALDRIG att dagen skulle komma när Hefo började blogga om sina shoppingvanor ;-)



Ses nog på fredag!

2008-10-07 @ 00:03:59
Postat av: Linda

Ditt kärleksdravel gör mig glad.

2008-10-07 @ 01:06:43
Postat av: HeFo

Lina: Hahaaa det var bara för din skull! Det blev både stövlar och "finskor". Du får se de senare på fredag om du kommer. Skulle vara trevligt tycker jag!



Linda: Det gör mig glad också. :) Ta hand om foten klantmaja...

2008-10-07 @ 09:19:03
Postat av: HeFo

Alltså, jag har inte köpt tjejer från Finland. Men det kanske ni som är uppmärksamma förstår.

2008-10-07 @ 09:31:32
Postat av: Olof

Stocksund...Där har jag - hör och häpna - faktiskt bott en gång i tiden. Har druckit mycket bärs på Stocksunds värdshus...

Postat av: Bengan

Stocksunds värdshus! Där har man suttit i snart 8 år. :) Tyvärr har det kära gamla haket blivit av med rättigheterna. "Men för fan, min tjej inte plocka ut ngt på social jag ge henne 5 000 i månad och jävla Sverige stänga ölen.. fy fan!"



Trist men kalvlevern är fortfarande en av de bästa jag någonsin smakat.



2008-10-08 @ 11:55:42
Postat av: Supadupa

Kom förbi på Spyan om ni går vidare ... Det blir bra vid 02.00 ungefär.

2008-10-09 @ 03:50:22
Postat av: Supadupa

Gå in på WSOPinfo och kolla mitt inlägg ...

2008-10-09 @ 12:57:40
Postat av: HeFo

Supadupa: Mycket humor där! Kul att vet att sajterna är uppmärksamma iaf.



Blir nog inte Spyan tyvärr, vi hårt arbetande tanter orkar inte med dunkadunka på fredagar... ;)

2008-10-09 @ 18:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback