Rapport från rättssalen

Jag kallar det numera för Cirkus Glenn Simonsson. Mannen som arrangerade Nordens största pokerturnering och vägrade stå för konsekvenserna. De flesta som läser den här bloggen har nog hört talas om rättsmålet vid det här laget, och vet att även representanter från sponsorn (24Poker) och lokaluthyraren (Tanum Strand) nu blivit åtalade för grovt dobbleri.


När 30 poliser stormade in i Tanum Strand för ett år sedan var det oundvikligt att jag som reporter skulle bli förhörd om vad för slags äventyrliga aktiviteter som förekommit i lokalen. Jag frågades ut på plats och fick dator och kamera konfiskerad. Mina iakttagelser och bilder var plötsligt inte trevlig rapportering och galna foton på glada spelare, utan underlaget för ett eventuellt åtal. Tre månader efter EPC 2007 blev jag kallad till ytterligare ett förhör på Solna polisstation, där chefsutredaren som ser precis ut som Kenny Rogers, och hans lite mer strikta kollega förde ett samtal med mig om olika kortspel, vilka personer som varit på plats och deras roller samt min egen inblandning i evenemanget.


När åtalet väcktes kom som väntat en kallelse att vittna i Uddevalla Tingsrätt, och här är jag nu, utanför Sal 1 på en hård soffa med laptopen i högsta hugg. Jag vill ju inte förneka er bilden av den här spektakulära upplevelsen, det är inte varje dag man får agera biroll i ett verkligt rättegångsdrama...
läs vidare på Prosharks.com.


/HeFo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback