Känd från TV

Nu kan jag avslöja den roliga nyheten. Jag ska bli programledare på Poker.se TV. Programmet gick tidigare med Göran som ankare, Ola som expert och olika gäster och reportage, och nu är det sags för en ny säsong. Tydligen har finansiärerna efterlyst en tjej, vilket skulle kunna få en att känna sig inkvoterad, men jag kan bjuda på den detaljen och är väldigt smickrad och laddad inför uppgiften.

Vi spelar in de första avsnitten den 2 mars, och vi kommer att ha flera intressanta gäster framöver. Jag postar en länk till programmet när det är dags.

Jag skrev en liten presentation av mig själv på Pokerforum.nu, där de flesta av tittarna hänger. Avgör själva om beskrivningen stämmer... 

"Jag har väl varit lite frånvarande på det här forumet ett tag, så jag förstår om ni inte har koll på mig. Det ska bli sjukt kul att vara nya "Göran" och försöka hålla ordning på Ola och gästerna i programmet, och jag hoppas att ni kommer med mycket kritik och förslag som hjälper mig och oss på vägen.

Min pokerbana började som för många andra 2004 när WPT sändes på TV, och innan dess hade man bara hängt med farsan till svartklubben och spelat Chicago med polarna.

Mitt territorium som spelare har främst varit Sviten, Klubben, CC Stockholm och nätet. Vunnit ett par MTTs online, några klubbturrar och PAF Pokerforum Live. Är definitivt ingen cashspelare, backar rakt ut... Älskar tävlingsmomentet och psykologin i poker och studerar/läser mycket.

Har en bakgrund som marknadsförare och har också arbetat som pokerskribent till och från på forum och nättidningar, och har nyligen även frilansat lite för Poker Magazine.

Jag spelar så ofta jag kan vid sidan av mitt heltidsjobb som produktansvarig på Entraction (fd B2B), och sedan knappt ett år är jag en del av team Potraiser. Erfarenhet från radio, affärskommunikation, journalistik, dekadenta resor och mycket fest. Har en dotter på 9 år som just nu plöjer igenom Pokerhandboken parallellt med Sklansky.

Bra: Kött, Irish coffee, TV-serier, cigaretter, spontansång och krogen
Dåligt: Clowner, stegräknare, särskrivningar, kokt potatis och buskis

Googla mig gärna. Jag är både snygg och intressant.

Ses i rutan! Eller alltså... på skärmen. Eller rutan om man nu kopplar burken till TVn."



Två bra saker till:

- I helgen bär det iväg till Sundsvall där jag ska bevaka Nordic Light för
Prosharks.
- Jag fick idag klart att jag ska spela Live-SM för Potraiser. Jäklar vad kul det ska bli! 

Catch you on the flip side!

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Ferdi Pokerblogg - Fredrik

Tja, jag har börjat läsa din blogg och har precis lagt upp en länk till dig från min blogg. Länka gärna tillbaka, så vi båda får lite fler besökare...

Postat av: Lotta

Heja dig! Ska bli så klockrent att se dig där. Lycka till gumman.

2008-02-13 @ 21:48:51
Postat av: Chrillan

Wii!
Det var ju skoj. Har faktiskt aldrig kollat på poker.se men nu kommer man ju definitivt göra det!

Kram

2008-02-13 @ 22:11:47
URL: http://christel.blogg.se
Postat av: Linda

Bra jobbat tjejjen. Tror dom har valt helt rätt brud för uppdraget. Du förtjänar det, och jag tror du kommer göra det bra.
Grattis.

2008-02-13 @ 22:58:23
URL: http://lindacaroline.blogg.se
Postat av: Puffan

Jag tycker att du är betydligt snyggare i verkligheten :)

Postat av: storebror

Grattis tjejen, det ska bli kul att se dig i etern.

2008-02-14 @ 08:43:26
Postat av: HeFo

Tack allihop! Puffan, det där är en framtidsbild. Efter att jag klippt av pudelfrillan och blivit ännu bittrare...

2008-02-14 @ 09:23:22
Postat av: Anonym

Gott jobbat!

2008-02-14 @ 10:51:34
Postat av: Kicki

snyggt jobbat! mkt bra nyheter. vilket livesm ska du spela? :)

2008-02-14 @ 13:31:29
Postat av: HeFo

Kicki: Det RIKTIGA såklart, som förbundet arrangerar.

Ska du dit?

2008-02-14 @ 13:54:01
Postat av: Indi

Grattis! Till poker.se alltså, som har gjort en kanonrekrytering.

2008-02-15 @ 10:46:47
Postat av: Kicki

vi ska inte börja diskutera vilket som är riktigt. :) jag gillar dig ändå. :D

2008-02-15 @ 11:13:11
Postat av: HeFo

Indi: Naaaaw... *rodnar* Kanske ska fira med att införskaffa en fjärde plastgran.
Kicki: *frääääs*

2008-02-15 @ 13:51:27
Postat av: Åsa

Tack för sällskapet i Sundsvall - det är alltid så jäkla trevligt! =)

Ja jag blir ju också tvungen att titta på programmet förstås, det kan ju inte bli annat än succe´ tror jag!

Ha det bäst
Kram
//Åsa

2008-02-19 @ 00:16:45
URL: http://xcobra.blogg.se
Postat av: Åsa

Psst, ville bara skryta lite också - jag gick upp i pokerrummet efter main var klart och tryckte till Sundsvalls värsta nötspelare - Anna - rätt ordentligt med 9-9 mot hennes K-K. Nej, jag vet att det inte var så smart, jag visste att hon hade J-J, Q-Q eller K-K men jag var inne med 4000 på 50/50 och skulle ta det försiktigt och hon ställde mig all-in och det tyckte jag var taskigt!
=)
Inför rivern och en bräda med bara skit innan så sa jag till dealern: det skulle vara trevligt med en nia nu..!? =) och som på beställning så kom den! *fniss* klirr sa det, dubblade upp. Strax efter floppade jag nötstegen med 10-J och alla var med i potten, 3 stycken hade floppat tvåpar..hehe..
*klonk*

otroligt lönsam vecka, men det är fantastiskt skönt att vara hemma igen!

2008-02-19 @ 00:21:59
URL: http://xcobra.blogg.se
Postat av: HeFo

Grattis Åsa, snyggt. Inte illa att åka till Sundsvall och komma hem rik som ett troll...

Kram!

2008-02-22 @ 15:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback