Svensk Mästare...

...kommer man ju definitivt inte kunna titulera sig i år heller. Så fruktansvärt kall turnering på alla sätt. Personligen tycker jag att 10k i startstack är för lite för ett svenskt mästerskap, iofs med timmesperioder, men hellre 15-20k med kortare perioder i så fall.

Vanliga gamla gnällvisan - varje gång jag hittade ett läge och en hand så drog de ut. En hel del bra starthänder och träffade floppar fick jag lägga, och gjorde det bra. Men det hjälper ju inte att klappa sig själv på axeln för att man är disciplinerad när stacken minskar och blindarna ökar... så jäkla trist. Min sista marker fick Hasse Eskilsson när jag ställde in preflop med QQ. Han höjer efter mig och isolerar mot resten med TT. Jag skrek "TIA!" för att jinxa lite extra, och självklart kom den. Inga konstigheter, precis i linje med resten av turneringen.

Idag är jag på riktigt dåligt humör. Både jag och Anders blev förkylda efter gårdagen, min dator krånglar och jag kommer inte in på min webmail. Dessutom går nätet upp och ner hela tiden här i Tallinn. Skulle vilja vara pigg och glad nog att umgås med lite folk som kommer hit idag och ska spela, men får se hur social jag orkar vara.

Vill passa på att gratulera två av mina favoritspelare och människor till titlarna:

BIRGITTA JOHANSSON - SVENSK MÄSTARE I MÖRKPOKER
MICKE NORINDER - SVENSK MÄSTARE I OMAHA

Ni är grymma, det är bara att konstatera.

Nu ska jag bädda ner mig och vänta på apotekbeställning från Anders. Kram så länge från Tallinn...

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Howlbeetle Frontloop

En klen tröst kan kanske vara att du troligen är snyggast i turneringen i varje fall.

Eh, var snyggast. Förlåt.

Musik kan alltid pigga upp.

http://youtube.com/watch?v=NNs2RkajByI


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback