ComHem till någon annan tack!

Idag är dagen då jag byter Internetleverantör. Stort steg, jag vet, men nu är måttet rågat på riktigt. Jag tog ComHem för att jag har dem som analog TV-leverantör. Jävligt dumt att inte kolla om de är bra först, men det verkade skönt att bara få en faktura för TV och Internet. Jag kan inte räkna alla gånger nätet har strulat för mig sen jag flyttade hit förra hösten, och deras kundservice består av falska robotar.

När jag flyttade in annonserade ComHem om sitt nya snabba bredband 22 Mbit/sek, och det nappade man ju på direkt. När jag ringde och sa att jag vill byta upp mig sa de: Nja, alltså... det är ju väntetid på det där. - Jamen, sätt upp mig på listan då! Hur lång tid tror du att det tar? - Du märker på fakturan när vi har uppgraderat.

Okej... Ett år senare har jag fortfarande inte fått det snabba bredbandet, och jag vill inte ha det heller.

Just nu har jag ingen TV. Mina grannar har TV, men min är död. Myrornas krig. Med huvudvärk och feber är det inte riktigt vad man drömmer om en söndag. Jag har provat att byta antennkabel, göra en ny sökning etc, men ingenting. Nu ringde jag och ville ha hjälp med detta, och de konstaterade på kundtjänst att de var tvungna att skicka en tekniker. Så den 20 september någon gång mellan 8-11 kommer det någon och hjälper mig. Det är den 9:e idag. Tack. Verkligen.

Tipsa mig gärna om vilken Internetleverantör jag borde ha. ComHem förtjänar inte mina ettor och nollor längre.

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Lena

Vi har ComHem som leverantör av analog o digital TV. som internetleverantör har vi sen 5 år tebaks Telia. Inte en enda gång har det varit struligt, allt funkar perfekt. vi har 8mb o betalar 299:- i månaden, kanske inte det billigaste men definitivt pålitligt. ComHem har varit på oss för att vi ska byta men det kommer aldrig att hända.

2007-09-09 @ 14:13:12
Postat av: Stefan

Jag har sedan flera år tillbaka Bredbandsbolagets 100Mb via bredbandsuttag och det har fungerat riktigt bra.Kostar 320/mån.
Jag har också Com hem digitaltv och det suger.

Postat av: HeFo

Tack! Har surfat runt och lyssnat på råd nu, och har väl trealternativ. Bredbandsbolaget, Tele2 och Universal Telecom. Det löser dock inte TV-problemet just nu. Får väl skylla på ComHem nu om jag skulle få för mig att ladda ner en massa TV-serier. =)

2007-09-09 @ 16:43:33
Postat av: Anonym

Telia har väl gratis TV i ett år för kanalpaketet multi nu som man kör på samma lina som bredbandet. De saknar dock TV3 och Kanal6 meda de förhandlar och det kanske inte går för sig för om du gillar sitcoms... Det är väldigt driftsäkert i alla fall i jämförelse med comhem.
Jag skulle vilja varna för Bredbandsbolaget. En kompis till mig som skulle skaffa det i somras gav upp till slut och tog Telia istället eftersom allt tog sådan tid.

2007-09-10 @ 12:03:29
Postat av: Åsa

Korkad fråga kanske men ibland kan man glömma bort det mest uppenbara, har du testat att starta om digitalboxen? Dra ur sladden eller av/på bara, brukar ju funka på det mesta...
=)

2007-09-10 @ 20:04:47
Postat av: Åsa

Angående internet så har bytte jag till Bredbandsbolaget för ungefär 4 år sedan, funkar klockrent. Kör även telefonin via dom utan problem.
Hade UPC som digitalleverantör och blev något förvånad då dom tydligen blev uppköpta av ComHem för ett tag sedan så nu har jag visst dom?! Inga problem hittills...
Klonka hårt ikväll!

2007-09-10 @ 20:10:07
Postat av: HeFo

Åsa: Hade jag haft en box så skulle jag helt klart starta om den. =) Jag pratar analog TV här...
Och det var andra som skötte klonkandet hela kvällen. =)
Kram!

2007-09-11 @ 08:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback