Pretty in Pink

En av de bästa filmerna med 80-talsikonen Molly Ringwald visas just nu på TV4+. När jag såg förtexterna fick jag plötligt en tvångstanke och kände mig stressad... "måste hitta en tom VHS och trycka på record nu!!" Spooky.

Jag har bundit fast Amanda i soffan och tvingar henne att förstå den nostalgi jag känner just nu. Hon har lite svårt för frisyrerna och musiken, men hon tyckte det var kul att "Alan" i Two and a half men var med i filmen.

Partyt igår var en hit. Tjejerna slogs om att få sjunga Sing Star, och musiken höll. Vi var och köpte en discolampa på Teknikmagasinet för att få den rätta känslan, och Mandis var mycket nöjd med upplägget. När alla hade gått hade mor och dotter en fyra timmar lång utmaning i Sing Star, och vi är båda rätt hesa idag. 

Skulle ha haft söndagsmys med Per idag, men han kallades in för att ta hand om en sjuk Saga. Vi siktar på nästa söndag istället. Nu väntar vi på Anders. Får väl se om han blir besviken för att jag har ätit upp hans chokladpudding...

image276

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh yes! Jag såg den med. Bra jobbat med uppfostran av Amanda där!

2007-11-18 @ 20:40:44
Postat av: Linda

Fast visst var väl ändå Breakfast club bättre? Det videobandet var totalt nerslitet kommer jag ihåg... Heja Molly!!!

Postat av: HeFo

Jo, breakfast club var bättre, helt klart. Men den har jag sett för inte så länge sen, så det här var mer nostalgi. Vilken ful jävla klänning hon knåpar ihop i slutet då! Kunde de ha gjort bättre kanske? Förstör ju hela grejen...

2007-11-19 @ 08:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback