Slave to the burk

Så lite tid, så mycket serier. Ända sen jag var liten har jag följt ett antal TV-serier slaviskt. Jag byter serier och går in i mer eller mindre beroendeintensiva perioder... men summan av alla laster är ju som bekant konstant. Just nu har jag nog bytt ut sex och sprit mot mina serier. Spel och mat ligger latent och gror, dvs jag spelar när jag har råd och tid, och äter ohämmat som vanligt.

Här är ett litet kollage med de serier jag följer just nu. Det går åt mycket tid och planering för att ligga i fas med USA, och självklart har jag satt påminnelser på datorn när alla dessa serier finns att hämta på nätet... (I need a life!)

Grey's anatomyHeroesPrison BreakCold CaseAmerican IdolThe O.C.CSICriminal MindsSharkLost24ER

Greys Anatomy - Sjukt (!) bra drama med glimten i ögat. Patrick Dempsey är oförskämt charmig och sådespeleriet hos samtliga medverkande är långt över standard för lättsamma sjukhusserier.
Heroes - 36 personer i världen har genetiskt bestämda övernaturliga krafter som kan förändra världen. Det bästa som hänt TV sen...
Prison Break - Alla ni som slutade se serien efter säsong 1; Nej det blir inte långtråkigt efter att de lyckades ta sig ut. Självklart tycker min sjuka hjärna att den rakt igenom elake agent Kellerman är mer "yummie" än svärmorsdrömmen Scofield.
Cold Case - Skönt kriminaldrama med fristående avsnitt. Inte ett måste, men klart godkänd.
American Idol - Uttagningarna är värre än vanligt i säsong 6, och Simon är... Simon.
The O.C. - Lite nördig vana, men den är charmig på sitt ungdomliga och flådiga sätt.
CSI - Originalet! Ingen av de andra har kommit i närheten av Las Vegas. Den enda kriminalserien som kan mäta sig med Grissoms crew är... 
Criminal Minds
- Har jag fastnat ordentligt för. Geeken "Dr. Reid" är den starkaste karaktären. Killen är på gränsen till galen med ett omänskligt högt IQ och fotografiskt minne. Sexigt på många sätt, trots brist på fett och skägg.
Shark - Vore ingenting utan James Woods egentligen. Skön kemi mellan honom och Jeri Ryan.
Lost - Har varit uppehåll alldeles för länge. Jag har nästan glömt varför de egentligen hamnade på den där ön... fast det får vi nog aldrig reda på å andra sidan. Kan bli lite långrandig, men man kan ändå inte låta bli att följa den.
24 - Jag har halkat efter lite så jag sparar den senaste säsongen till ett riktigt 24-timmarsmaraton en regnig dag. Men Keifer... have mercy. Finns inte mycket den mannen inte skulle få göra med mig.
ER - Klassiker. Punkt.

Bara för att det här är en tjejblogg och just den här tjejen känner sig sexuellt svältfödd, måste jag nog kommentera babe-faktorn i dessa serier. I Shark och O.C. är ju de läckraste styckena av det kvinnliga könet - helt klart. Vem minns inte Jeri Ryan som "Seven of nine" i Star Trek Voyager? Den enda i besättningen som hade en specialsydd uniform för att framhäva kurvorna! Och lilla söta Willa Holland, som spelar Caitlyn i O.C. är ju som en sockerbit, men valet blev ändå Summer (Rachel Bilson). 24s favoritkex heter ju självklart Elisha Cuthbert och Lost har ju vildkattan Evangeline Lilly (Kate)... miao!

Evangeline Lilly
Evangeline Lilly
från Lost


När det gäller grabbarna ligger som jag nämnde ovan Dr. Reid i Criminal Minds ruskigt bra till. Man vill bara ta hand om honom och höra honom rabbla telefonkatalogen utantill... Simon Cowell skulle man ju helt klart vilja tämja. Tror faktiskt han skulle vilja vara den undergivna parten i leken med tanke på hur han hävdar sig annars... Sen blev jag glatt överraskad av Liev Schreiber, som kom in i CSI precis lagom till att Grissom drog på skalbaggs-semester. Hans karaktär är lagom skum för min smak, och dessutom verkar det kunna hetta till mellan honom och Catherine. Men Keifer vinner alla kategorier - som vanligt.

Matt Gubler Liev SchreiberSimon Cowell
Matt Gubler (Dr. Reid), Simon Cowell och Liev Schreiber


Save the cheerleader - save the world.

/Mrs. Jack Bauer




       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback