Uppdatering av matläget

Jag är nästan helt säker på att Johan och Ralf har satt upp en betting pool på hur länge jag klarar av att äta rätt. Jag förstår reaktionen, och ännu mer de som lagt en slant på att min karaktär ska svika... Till er som tror att det här är en bantningskur vill jag säga att det handlar om att ändra vanor snarare än att ge kroppen en antifett-chock.

Att börja såhär skarpt känns som en bra idé, och jag har hittills klarat det här alldeles utmärkt. Jag har ett par kompisar som skulle behöva det här mer än jag, och min förhoppning med den här bloggen är att de blir inspirerade av att någon med mina vanor och min icke befintliga disciplin klarar av att ändra riktning.

På midsommar åt vi gris. Stefan hade med sig en hel nasse som grillades i timmar nere på stranden. Väldigt vildmarksmässigt och gott. Till det serverades bearnaise och tzatziki, och visst tog jag lite tillbehör men ingen potatis.

I övrigt tror jag att min hjärna har ställt om sig enligt plan, förutom det där med svart kaffe. Jag gillar verkligen mjölk och socker i kaffet så det tänker jag fortsätta med. Sötningsmedel istället för socker dock.

Ingen läsk med socker, ingen pasta, inga chips eller pizzor... Jag tog en tonfisksallad när Amanda köpte pizza härom dagen, och trivdes bra med det.

Såhär på sommaren är glass svårt att motstå. Särskilt här nere i Rålis på BouleBar som är vårt nya hangout. Ungarna har tagit in dajm och kolaglass i stora lass och jag sitter med min sallad och mitt kaffe. Men men... jag kan nog unna mig en glass snart om det är riktigt varmt.

Vitt bröd har jag ätit en skiva av när jag, Fisk-Bison, Chrolle och Lotta satt på Ettutre och åt och drack. Jag åt sniglar, vilket tydligen intresserade sällskapet, eftersom de såg ut som små bruna fittor (sniglarna alltså - inte sällskapet). Trevlig men konstig kväll i övrigt...

Men hur som helst, rödbetor. Koka och ät. Gott, nyttigt och jättecoolt att kissa rött sen.

Kram på er alla tjockisar!

/HeFo
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0