Torsdagen den 14 juni

Blev ju grymt hungrig sent på kvällen igår såklart. Ingen fara, jag åt flatbröd med bara gurka på för glatta livet och sov som ett litet barn sen. 

Frukost: Lättfil och All Bran igen. Hjälp vad pigg man är på förmiddagen när man äter frukost. Insikt.

Lunch: Det där "pannkaksstället" som vi tydligen kallar det på jobbet hade "right & light"-val på menyn. Chilimarinerad Fläskfilé med stekt potatis. Jag hoppade potatisen och käkade en jäkla massa majs, broccoli och hårt bröd till för att bli mätt. Helt ok, och ingen matkoma på eftermiddagen. Ramlösa.

Middag: Två kokta korvar utan bröd och två knäckemackor med makrill i tomatsås. Isvatten.

Late night snack: Jag klarar inte kvällen utan att stoppa nåt i truten. Ikväll blev det jordgubbar.

Fan vad bra jag mår. Jag vet att det inte går såhär fort, men det spelar ingen roll att det är psykologiskt. Bättre mår jag ju ändå.

Bara så att ingen missar poängen - jag kommer inte att väga mig varje dag. Vikt är en siffra och jag gillar mina kurvor. Jag vill bara må bra, komma i brallorna från förra sommaren och känna igen mig själv igen. Och på vägen dit kommer jag förmodligen att tappa vikt.

/HeFo - glad och mätt

Kommentarer
Postat av: Bengan

Nåå, fredag... och på fredagar vankas fredagschips. Stod du på dig? Fick Amanda hela påsen?

2007-06-16 @ 10:26:29
Postat av: HeFo

Jag åt inga chips. Det finns fortfarande en hel del kvar i påsen som ligger och suktar mig i köket.

2007-06-18 @ 12:44:45
URL: http://hefo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0