Osmidigt, elakt, lågt och tragiskt

I pokervärlden förekommer en hel del skitsnack, både bakom ryggar och rakt upp i ansikten. Under spelets gång kallas det trashtalk om man försöker håna och kritisera varandra för att lugna ner sig själv eller hetsa någon annan vid bordet. I de allra flesta fall handlar snacket om dåligt spel, men det händer att man i en hetsig situation går över gränsen. Det som utspelade sig på pokerklubben igår var så långt över den gränsen att jag som utomstående blev illamående.

Det börjar bli lite väl mycket grodor och snedsteg nu Dilba. Om du inte menade det eller inte själv förstod vad du sa så tycker jag att en ordentlig ursäkt är på sin plats. Jag har svårt att tro att man kan vara så genuint elak med tanke på att du känner till den drabbades bakgrund.

Vid sidan av detta vill jag tipsa om en blogg som jag hittade på Aftonbladet. Lina beskriver pokervärlden i allmänhet och rapporterar från sina resor med och runt världens alla spelare. Snyggt jobbat damen! 
Trevlig läsning rakt igenom.

Var rädda om varandra och visa lite hjärta!

/Dr. Jekyll 

Kommentarer
Postat av: Bengan

Mer hjärta åt folket! (och kanske ett nytt till mig?)
Kram

2007-09-26 @ 05:20:45
Postat av: Johan

Kan du inte berätta vad som hände?

2007-09-26 @ 12:18:43
Postat av: HeFo

Vad som hände är enligt min mening mellan de båda som drabbades samman. Det viktiga nu är att vi lyssnar på varandra och oss själva.
Ingen mer mobbing, fred åt alla och sluta välj sida... väl valda ord. Bra uppföljning också. Jag fortsätter att umgås med vem jag vill, och går vidare från det här fruktansvärda året till en ny era. Häng med eller stanna kvar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback