Isbjörnar och indragna förmåner

Tydligen så är det inte alls så att isbjörnarna mår så dåligt av miljöförstöring. Jag vill ta tillbaka det uttalandet från mitt förra inlägg. Enligt anonym kollega så kanske det är en isbjörn som tycker att det är lite för varmt om man räknar in hela Sveriges årsförbrukning av Ramlösa - om man dessutom återvinner flaskorna. Och det är ju inte så farligt. Han gillar verkligen Ramlösa.

De har nämligen dragit in flaskvattnet på jobbet nu - av miljöskäl. Jag tyckte väl kanske att han som blev mest upprörd över nyheten var lite bortskämd som tyckte att fri Ramlösa var en självklarhet. Han svarade med parallellen: Men tänk om du var väldigt förtjust i barn och hade sju stycken... och så en morgon så var det bara fyra! Skulle inte du bli ledsen då?

Själv drabbas jag inte så hårt eftersom jag inte ens visste var Ramlösan fanns innan den förbjöds. Sen att det är av miljöskäl vet jag inte, kanske snarare ett sätt att uppmärksamma personalen på att många små besparingar sammanslaget ger ett bättre resultat...

image243


Kommentarer
Postat av: Gia

Tur att du låter honom vara anonym, annars hade du åkt ut från hans MSN med buller och bång.

2007-09-05 @ 16:05:17
Postat av: Champagne Charlie

Hahahaha! Hjälp nu rämnar världen! Borttagen från MSN! ;)

2007-09-05 @ 17:03:08
Postat av: Cristian

Kan ni inte köpa in en soda streamer då? Borde ju kunna substituera.

Postat av: HeFo

Det smakar ju aldrig som Ramlösa ändå... men jävligt retro vore det.

2007-09-07 @ 18:05:54
Postat av: Indi

Vi har en kran för bubbelvatten på jobbet. Lika gott, nästan helt gratis och bra mycket miljövänligare än burkat/buteljerat.

2007-10-05 @ 09:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback