Dimmigt på havet

Som vanligt när man spelar med Potraiser blir det Champagne och ett glatt humör. Eftersom jag hade en titel att försvara i turneringen var jag väldigt laddad, men trött efter en veckas sjukdom. Precis som tidigare kryssningar var strukturen ganska brant, och strax efter 04.00 i går morse bröts spelet för dagen med 34 spelare kvar, däribland lilla jag. Naturligtvis gick man inte och lade sig direkt, utan hamnade i en liten gryta med grabbarna på rummet och formen var inte riktigt på topp när spelet började igen kl 09.00.

Strukturen som sagt... när vi satte oss igen var average knappt 35,000, blindsen låg på 2,000/4,000 och jag hade 25,000 kvar att spela med. Inte så mycket att göra när man får AQ i mittposition i det läget. Ställde, fick en syn. Dubblade upp, men fick strax efter TT när en aggressiv spelare höjt före mig, och jag var all in igen. Den här gången höll inte handen, då hans AQ träffade en Q. Väldigt shortstacked tvingades jag nu all in, och som tur var blev det Birgitta Ländin som fick mina sista marker.

I övrigt var resan trevlig, men lite dimmig. Man tappar tidsbegreppet lätt på en färja - lite som i Vegas, fast sunkigt. Bra folk och god stämning, trots att man åkte ut ett par platser innan prispengarna. Grattis Jörgen (Storebror) som roffade åt sig 75,000 pix och en tredjeplats efter en deal. Ledsen att jag inte var med och stöttade dig på finalbordet, man måste sova ibland också...

Ikväll blir det Svitenlaxen, hoppas på en liten klonk. Dessutom är det derby ikväll, och jag håller tummarna för att de visar matchen nere i "hålet". Bara nu Jonson är frisk från magsjukan och takterna sitter. Krossa!

Puss på er!

/HeFo

image254
Jag kan tydligen inte se glad ut på en pokerbild.
foto: poker.se

Kommentarer
Postat av: larssson

jag tycker ingen ser glad ut när man spelar poker =)

Postat av: Storebror

Tack min vän och jag vet att du är glad vid pokerbordet (särskilt när dina bluffar går hem)
Cu tjejen!

2007-10-12 @ 05:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback