Det värsta med att vara sjuk

Kan det vara tristessen? Febern? Den rivande hostan som aldrig tycks ta slut? Att man knappt vet vad klockan är och inte ens orkar gå ut och handla mat? Nej.

Man fastnar vid Days of our lives. Plötsligt befinner jag mig i Salem, och allt omkring mig är färgglatt och flådigt, men ändå mörkt och kusligt. Det är som en spännande semesterort jag reser till varje gång jag är sjuk, och det verkar helt naturligt att mina närmaste vänner ligger i koma, har minnesförlust, hittar okända tvillingsystrar och ligger med sina barnbarns polare.

Nu är tydligen den tråkige polischefen Abe död, och det var ju för väl. Det var väl nån fokusgrupp som dissade honom och satte stopp för hans såpakarriär. Personligen tror jag att det var Sami eller Kate som gjorde det. Det brukar det vara. Om det inte är någon till synes snäll person som plötsligt blivit besatt av djävulen eller förvandlad till en hänsynslös legosoldat. Det är kanske den där tokige Stefano som är i farten igen. Han kontrollerar ju hela staden och människorna i den, som en galen puppetmaster... och så har Jack tydligen blivit överfallen. Han ligger såklart i koma och riskerar hjärnskada, och Jennifer är naturligtvis förkrossad. 

Jag älskar verkligen det bedrövliga skådespeleriet. Man ser ofta exempel på Joeys "smell the fart-taktik" när de står där och drar ut på scenerna och pratar med sig själva.

Visste ni att serien har rullat på varje dag sedan den 8 november 1965? Ett ord. Sick.

image253
"Do you smell that...?"

Måtte jag bli frisk snart. Facebook är ju inte heller en normal sysslesättning 10 timmar per dygn... Like sand through the hourglass, so are the days of our lives...

/HeFo 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tusan är du också dålig? Fick åka hem tidigare från jobbet i tisdags, folk glömde bort hur sjuka dom var och frågade mig hur jag mådda, då är det dags att åka hem va?
=)
Hes som en kråka är jag, haft feber i 2 dagar men det verkar gå åt rätt håll. Krya på dig nu, du måste ju bli frisk till på lördag!
Med lite otur kommer jag ha båtens sexigaste whiskyröst, hehe..

Postat av: Åsa

mådda?
Hu..
mådde förstås..
=)
förkylningen verkar även ha satt sig på stavningsnerven...

2007-09-20 @ 18:41:30
Postat av: Gia

Så mycket sjuk som jag har varit de senaste månaderna är absurt. Jag är dock djupt tacksam över vilken typ av sjukdomar som drabbat mig. Magsjuka (då hänger man ju över toastolen), migrän (då MÅSTE det vara mörkt och tyst) och virus på balansnerven (som kräver både toastol, att man ligger ner och låter bli att fokusera blicken) gör ju att TV:n inte är ett alternativ, och helt följdriktigt vet jag inte ens vad den nu 42-åriga TV-serien heter.

2007-09-20 @ 22:41:05
URL: http://www.metrobloggen.se/catfight
Postat av: Erik

Måste......agh......slita....mig....fråån....faceb....

2007-09-21 @ 00:16:27
Postat av: Peter Fireball Ferm

Oavsett du är sjuk eller frisk så ger du gärnet Hefo, du e´en skön typ..Hoppas du snart får bli frisk.

2007-09-21 @ 00:57:38
Postat av: Lotta

Älskar att hata den där fåniga serien. När man är hemma är den lite som en "bilolycka" du vet...hmmm?? Ja.
Puss och kram

2007-09-21 @ 10:45:47
Postat av: Matte

Men alltså... hur mår du?
:D
Hoppas du blir frisk snart...från förkylningen.

2007-09-21 @ 11:46:07
Postat av: Pokernick

"Smell the fart-taktik"??

Skrattade för mej själv så tårarna rann när jag läste det!

2007-11-22 @ 10:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback