The following takes place between 10 pm and 11 pm...

I torsdags var det fest på Cafét. Tydligen skulle de 100 sexigaste i Sverige vara där, så jag var ju självklart inkallad. Mellan alla plastbröst som slog mig i ansiktet och semikändisar som bjöd tuttarna på skumpa hittade jag en hel del av mina trevliga arbetskamrater. Jag kom lite sent så jag skulle tydligen "dricka ikapp". Det gick bra.

image130På fredagen märktes en tydlig tryckvåg av Bacardi Razz kring Solnakontoret, och det var ganska skönt att inte vara ensam om bakfyllan. Apropå tryckvåg... Atombomb, Jack Bauer. Så funkar min hjärna. Som "The Kevin Bacon-game", fast med Kiefer Sutherland. Tänkte göra en snygg Kevin Bacon-tråd från Kiefer, men kom på att de faktiskt var med i samma film - Flatliners. Rätt bra rulle. Regisserad av Joel Schumacher som bla även gjort The Lost Boys och Batman Forever.

Jo just det, "24" ja. Vore det inte kul att göra en säsong av 24, där man för följa Jack ett dygn MELLAN alla terroristdåd? Nagelbitande avsnitt där han borstar tänderna, bajsar, käkar thai-mat, köper nya gråa tröjor och plåstrar om såren... Han kanske tar ett high stakes Kina-gejm med Morris, President Palmer och Milo? Det skulle jag vilja se.


Helgen var hyfsat lugn. Sov på fredagkvällen och var på en trevlig dejt (som inte var en dejt egentligen eller hur vi nu sa...) på lördagen. Stack ner till Sviten en sväng efter middagen och railade Viet och Turken i deras sjuka CG. Tre floppar, massor av spontana jokrar och 11-kortsOmaha var vanligt förekommande.

På söndagen spelade jag turren på Sviten. Det gick bra länge. Gjorde några improvisatoriska spel (ja, Bengan det var fiskigt) och det kändes riktigt kul att spela. Har haft lite kämpigt med pokern ett tag och det sätter sina spår på
självförtroendet. Trots att jag inte kom i pengarna kände jag att det var roligt igen, och det var skönt att hitta tillbaks till det grundläggande nöjet i spelet. Åkte ut på en sjätteplats med AJ mot QJ till slut; backdoor straight - inga konstigheter...


Hörde precis av Gia att det är fullt ös på stan. Demonstranterna vänder tydligen uppochner på stan just nu. Så kan man ju också spendera en ledig dag. Själv har jag varit på bio med Amanda och Matte. Vi såg "Music and Lyrics" med Hugh Grant. Jag är en hopplös sucker för romantiska komedier från Hollywood, och det finns ju få som fyller ut en förutsägbar skrattsnyftare som han. Visste man hur filmen skulle sluta? Ja. Var allting orealistiskt puttenuttigt? Ja. Grät jag som ett litet barn i slutet? Ja. Jag kanske är allergisk?


Nu blir det Betapet och dålig TV ett par timmar, och sedan väntar Jeff Buckley i lurarna. Tänkte att han skulle få
sjunga mig till sömns i natt.

Today is a good day to die... - Replik från filmen "Flatliners" (1990)

/HeFo


Kommentarer
Postat av: Gia

Nä du gumman, today is a good day to die - replik från filmen Little Big Man (1970)

2007-05-01 @ 22:25:02
Postat av: HeFo

I DIN värld ja... 1970 är tyvärr väldigt suddigt för mig. =)

Postat av: puffan

ganska ofta åker jag förbi utanför ditt hus och undrar: vilken våning bor du på och vad har du i ditt fönster? jag känner att jag vill kunna peka och säga "där bor en tjej jag känner", nu får jag liksom svepa otydligt med handen och säga "jag känner en i det där huset". kan du hjälpa mig?

2007-05-04 @ 13:17:00
Postat av: HeFo

Jag föreslår helt enkelt att ni kommer hit i helgen så du får se själv. Valfri dag och tid. Tills dess kan jag väl upplysa dig om att det är på fjärde våningen, strax innan 4:ans busshållplats mot Västerbroplan (innan från ditt håll alltså)... =)

Puss!

2007-05-04 @ 17:46:06
Postat av: -ett blogginlägg i din blogg


Jag vaknade tidigt i morse av ett oroväckande ljud... ljudet av päls som skavde mot väggen och klor som klapprade mot golvet, vad var det? En björn!!!? Jag mindes att jag innan jag somnade igår hade suttit och tittat ut över vidsträckta, snötäckta vidder och känt värmen från den öppna elden alldels intill mig. När jag nu vaknade stack lukten av utbrunnen ved fortfarande i min näsa och
innan jag vågade öppna ögonen för att undersöka de underliga ljuden närmare viskade jag "Helena, är du där, Helena?" Inget svar. Jag kunde inte låta bli att tänka på de ord hon en gång yttrade därute i snöstormen...

Helena: Vet du, jag läste en gång en intressant bok där det stod att de flesta människor som dör i vildmarken, de dör av skamm.
Jag: Va?
Helena: Jo, du förstår, de dör av skamm. 'Vad gjorde jag fel? Hur hamnade jag här?' Och så där håller de på och... de dör. Istället för att göra det enda som skulle ha räddat deras liv.
Jag: Och vad är det, Helena?
Helena: De skulle ha satt sig ned och tänkt.

Jag öppnade ögonen.
Jaha. Ähm. Plötsligt mindes jag. Jag mindes att jag innan jag somnade satt i hemma i Helenas soffa och tittade på filmen om de tre männen som kraschade i vildmarken. Hur en av dem åts upp av en grizzlybjörn. Jag mindes att veden som Helena bar in och eldade i den öppna spisen var sur. Det kom ut en del rök i lägenheten, kan man säga... Plötsligt när jag låg där och mindes öppnades dörren in till mitt sovrum. Linus, den söta lilla hundvalpen, kom in och strök sig mot sängkanten. De små tassarna klapprade mot golvet.

Puh. Tur att man bor på Hornsgatan.

Helena, tack för en trevlig kväll, Helena =)
Kram,
Puffan

2007-05-06 @ 15:57:47
Postat av: sture allén

pinsamt stavfel i föregående inlägg: skam
hur kunde jag???

puss!

2007-05-06 @ 21:04:59
Postat av: HeFo

Jag rättade till det när jag lade upp din kommentar i själva bloggen... allt för att bespara dig skammen. =)

2007-05-07 @ 15:03:39
Postat av: HeFo

Det finns bara fyra ord i svenska språket som stavas med två m i slutet; ramm, damm, lamm och samm. (ekar i huvudet sedan mellanstadiet) ;)

2007-05-07 @ 15:05:10
Postat av: unfufu

Icke att förglömma CC!

2007-05-10 @ 13:16:36
URL: http://www.mailorderbrides.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback