Poker dämpar sexbehovet

image182Jag har äntligen kommit på sambandet mellan porr och poker! Ni som har en partner och får ligga när fan ni vill, sluta läsa nu. Jag hatar er. Ni som är singlar och ändå får ligga när fan ni vill - dö. Jag hatar er ännu mer.

Snackade med Erik (Valterego) ikväll och fick en uppenbarelse som jag kanske borde ha fått för länge sen. "Att spela nätpoker jämfört med livepoker är ju som porr jämfört med sex" sa den kloke proffsbloggaren på msn. Hur sant är inte det? Direkt började jag dra massor av paralleller mellan de två behoven. Just nu känns de ungefär likvärdiga, och det kan ju inte vara friskt?

Allt handlar egentligen bara om tillgång och efterfrågan. Jag kan ju knappast gå upp och våldta grannen i tid och otid, men CC har öppet precis varje dag. Så det måste betyda att det sitter ett gäng innerst inne sprängkåta människor runt pokerborden överallt, eller? Nja, en del trivs nog med att nobba frugan eller KKn och sätta sig och grinda lite, för de vet ju att de får godis ändå när de kommer hem... om de vinner vill säga. En del kanske rent av ser det som förspel.

I mitt fall är det förmodligen ett rent substitut. Jag hoppas bara vid Gud att det inte har gått så långt att jag föredrar poker framför sex nästa gång jag får chansen.

Nu ska jag porra mig lite, en sit n' go måste väl vara som en mjukisrulle ungefär...

/Hefner

Kommentarer
Postat av: Lotta

Summan av lasten är ju konstant. är poker och sex samtidit en form av OD då?

2007-06-12 @ 10:32:51
Postat av: HeFo

Samtidigt... hm, avancerat. Det där måste du berätta mer om. =)

Postat av: Christofer

Jag har en teori som tangerar din.
Nätpoker och porr har två saker till gemensamt:
Båda blir sämre ackompanjerat av Yakety Sax, eller "Benny Hill-musik". Det här gör nätpoker och porr till dom kanske enda två företeelser i världen som inte förhöjs till nämnd musik. Kusinerna, livepoker och sex kan knappast tänkas bli något annat än höjdare med den här musiken i bakgrunden. Jag har lite skralt med egna erfarenheter på området, men jag har svårt att tro att inte såväl Svitens söndagsturre som en lördag på swingersklubben blir bra mycket bättre med Yakety Sax på repeat.
Jag menar, på youtube har faktiskt folk bevisat att såväl elfte september-flygplan som the Shining blir roligt med lite musikalisk hjälp.

2007-06-12 @ 21:41:19
URL: http://chol.blogg.se
Postat av: HeFo

Mm, men tack! Du tror inte jag kommer ha Benny Hill i skallen hela dagen nu? Fan.

2007-06-13 @ 08:20:40
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Indi

Om teorin om om poker som sublimerat sexbehov stämmer väcker det förstås en del frågor.
Vad säger det till exempel om de som vill spela trefloppars Omaha?
Och är man bisexuell om man helst spelar hi/lo?

2007-06-13 @ 09:50:50
Postat av: Valterego

Jag vidhåller ju också att poker vore sexigare om man slapp betala....

2007-06-13 @ 10:06:55
Postat av: HeFo

Indi: Indianpoker borde vara rätt kinky i sammanhanget, då man vet vad den andra har men själv är helt bortom kontroll. Öht allt utom HU är ju lite out there... shorthanded kanske är att föredra.
Valter: Finns ju de som går igång på att få betala. Har aldrig hajat det där... =)
...och Benny Hill rullar fortfarande i "Radio Huvud". Tack Christofer.

2007-06-13 @ 10:36:44
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: djfreddz

TA MIG NU!

2007-06-15 @ 23:53:37
URL: http://www.djfreddz.se
Postat av: HeFo

Freddz: Mm, den kan funka. Har du testat den på många tjejer? ;)
Kram!

2007-06-16 @ 01:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback