På läktaren

Skönt surr i soffan med Amanda nyss. Hon har verkligen koll på omgivningen och hänger med som värsta insatta tonåringen. Nu ville hon gärna diskutera huruvida talang är genetiskt eller påtvingat.

Amanda: Ja, men kolla på familjen Wahlgren. Alla är artister och gör röster i barnprogram. De kan ju inte ha fått så många andra saker att välja mellan liksom. "Pernilla, du ska sjunga, och Linus, du ska prata som en tecknad figur..." Sen har vi Britney Spears och hennes familj... för att inte tala om Nasim och Salem Al Fakir! 

Förvirrad mamma: Eh, Al Fakir? 

Amanda: Ja, Nasim är ju grym som programledare i Bolibompa, och nu ska brorsan ut och spela med Moneybrother liksom. Du vet väl vilka dom är??

Ännu mer förvirrad mamma: Eh... vet du vem Moneybrother är?

Amanda (rullandes med ögonen): Men lol... det är en artist. Vet du nånting?

Nej, tydligen inte. Moneybrother är ju hur bra som helst, men jag har verkligen inte hört Salem Al Fakir. Jag har arbetat med radio i 10 år, men nu känner jag mig så högt uppe på läktaren så det är löjligt. Jag måste nog titta upp från pokerbordet och lyssna på annat än mina uttjatade spår i mp3-spelaren tror jag. Wakie wakie din gamla hagga! Det kommer ny bra musik hela tiden!

Han är ju grym ju!

...enligt experten här i soffan är han tydligen genuint musikalisk också. Han kan spela massor av instrument och gillar Mozart påstår hon. Man får väl tro på det.

/HeFo

PS. Ja, hon använder ofta uttrycket "lol" är jag rädd...

 

Kommentarer
Postat av: Indi

Hmm ... till och med den här gamle farbrorn har ju sett Salem Al Fakir flera gånger på tv.
Däremot befriade du mig från ett hjärnspöke genom att avslöja att han är syskon tlll Nasim på Bolibompa. Jag har liksom gått och tänkt "vem äääär det han är lik?" varje gång jag sett någon av dem.
Men Nasim måste absolut be sin bror om lite royaltypengar så att han kan gå till tandläkaren.
Eller så är det hippt nu för tiden att ha tre cm glapp mellan framtänderna - vad vet jag?

2007-06-15 @ 03:38:33
Postat av: Anonym

Salem Al Fakir var ju jättehypad förra året, inte minst i Musikjournalen. Debutskivan var helt okej också, den kändes i alla fall spontan och opretentiös vilket alltid är uppfriskande.
Hoppas för övrigt att hon inte lärt sig säga "lol" från dig. :)

2007-06-15 @ 15:48:08
Postat av: Fredrik

Nöjesguiden har betygskalan mästerligt - mycket bra - bra - godkänt - underkänt - Salem al Fakir
Hmm...

2007-06-15 @ 22:29:25
Postat av: HeFo

Tur att man inte tror på allt som står i Nöjesguiden då... eller ens läser den. =)

2007-06-16 @ 01:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback