Filmtipset

Matt Damon, Leo DiCaprio, Mark Wahlberg, Jack Nicholson och Martin Sheen regisserade av Martin Scorsese. Nej, det kan tydligen inte bli dåligt. Inte en enda minut av filmen var dålig. Jag kan med största säkerhet säga att det var det bästa jag sett i actionväg på 2000-talet, och då är jag inte särskilt förtjust i maffiagenren annars.

"The Departed" är en must see. Leo har blivit stor och duktig, Mark Wahlberg är grymt proffsig och Nicholson är... Nicholson.

Recap: Lördagen bjöd på trevlig picknick i Rålis, iskallt spel på Sviten och en fylla som hette duga. Har inte frångått min nya diet, och börjar känna mig rätt frisk förutom bakfyllan i söndags.

Idag: Christofer är i stan! Om inget oförutsett händer får vi nog se honom här på kontoret i eftermiddag och jag hoppas att han kidnappar mig till någon trevlig uteservering ikväll!

Coming up: I morgon har vi sommarfest på jobbet, ska bli intressant att se hur mina nya kollegor roar sig...

Midsommar då? Jo, det blir landet. Vårt paradis i skärgården, där jag ska återförenas med min kanadensare (fortfarande inte en man från Kanada, utan en kanot) och grilla med familj och vänner. Vår kära fd granne Stefan kommer och grillar en gris tydligen. Väldigt "Lord of the flies"... 

Dagens låttext är en gammal favorit. Låten var med i "The Departed":

Hello
Is there anybody in there?
Just nod if you can hear me
Is there anyone home?

Come on now
I hear youre feeling down
Well I can ease your pain
Get you on your feet again

Relax
I need some information first
Just the basic facts
Can you show me where it hurts?

There is no pain, you are receding
A distant ships smoke on the horizon
You are only coming through in waves
Your lips move but I cant hear what youre sayin'
When I was a child I had a fever
My hands felt just like two balloons
Now I got that feeling once again
I cant explain, you would not understand
This is not how I am
I have become comfortably numb

                                                    Comfortably Numb - Pink Floyd

Lite väl deppigt för min egen sinnesstämning just nu, men låten är ju lika bra för det...

/HeFo

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jepp, bra film. Thom Yorke (från Radiohead) har gjort en bra cover på comfortably numb tillsammans med Sparklehorse.

2007-06-19 @ 18:11:32
Postat av: Christofer

Jag mår så dåligt.
Det tog mig kanske tre textrader innan jag insåg att det var Pink Floyd, och inte Lionel Richie jag läste. Lionel fucking Richie.
Och då tror jag ändå att du nämnde det här inlägget vid något tillfälle.
Herregud.
Appropå covers, visst har jag nämnt http://www.youtube.com/watch?v=K6D5xpCgETk Nina Gordon - Straight Outta Compton?
Söt poprockig Veruca Salt-brud goes nizzle?
Om inte, så är den bra. Och lite speciell.
Det verkar inte bättre än att jag gillar små flickor med ful mun. Nej nu jävlar börjar det här mer likna ett blogginlägg än en kommentar. Ska skärpa mig.

Postat av: HeFo

Christofer: Tack älskling. Löjligt bra cover! Själv är jag inte så liten längre, men jag kan se lite liten ut ibland. Min mun är iofs rätt het också...
Tell me how to win your heart, for I haven't got a clue... but let me start by sayin'...
Lionel ja. Hm.

2007-06-23 @ 23:50:40
URL: http://hefo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback