Söndagssteken

Det har varit en väldigt skön helg. Inga utsvävningar eller sena kvällar, bara kvalitetstid i överflöd. I morse gick jag upp kl. 07.00 för att ta itu med tvätten, (ni som tror att ni hamnat i fel blogg nu kan lugnt fortsätta läsa) och igår dammsög jag och gjorde fint. Gjorde ett par fynd på underklädesfronten också som jag är jättenöjd med. Matte kom förbi och kollade Melodifestivalen med oss. Inga höjdarlåtar direkt, men The Ark var ju ok. Jag gillade hon den skelögdas låt också, men jag skulle hellre ha den i i-Poden för mig själv än på en Eurovisionfinal i Finland.

Den där festivalen har blivit lite som hockeyn. I samband med att de satte in fler deltävlingar och en jäkla massa "matcher" känns det mindre intressant att titta. På 80- och 90-talen var det jättekul med både hockey och schlager... men nu håller man varesig reda på spelarna eller artisterna längre. Och vem fan grävde upp Lustans Lakejer? Kunde jag inte ha fått behålla min dekadenta minnesbild av dessa sköna 80-talsikoner med syntfrippor och snygga kläder? Nu kändes det mest... lamt och omodernt.

Idag tog vi en tidig middag på Ettutre, jag Matte och Amanda. Lyckades motstå deras underbara tournedos och gick på pastan istället. Min mage har nämligen numera åsikter om mina matvanor... särskilt blodigt kött och vitlök. Sorgligt.

Mor med avkomma
Mor med avkomma (Fru och fröken blekfis)

Nästa vecka kan bli rätt okej, trots alla jävla hjärtans pissdag. Får väl fira den med andra patetiska singlar eller spela lite poker istället.

Natti natti! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback