Njutbar R.I.P.

Igår träffades vi ett gäng på den trevliga restaurangen Ettutre nedanför mig och uppdaterade varandra efter en ganska lång tids tystnad på många håll. "Puffan" har t ex inte träffat sen mitten av november, och Torkel såg jag väl senast någon gång i somras. Elva pers blev vi vid bordet och det kändes nästan som old times.

Vår stamkrog Njutbar gick ju i graven nyligen och efter det måste man hitta på nya ställen och tillfällen att ses. Får väl se om jag styr upp någon karaokekväll här snart. Det var alldeles för länge sen sist!

Insåg under ett samtal med Uffe igår att jag har "tappat" ett år av mitt liv. Jag har alltid haft svårt att koppla årtal med minnen och placera dem i rätt ordning... Under 2004 och 2005 mådde jag rätt dåligt på många sätt och en stor del av den tiden verkar ha suddats bort ur minnet i rent försvar. Nej Matte, allt är inte glömt från den tiden! =)

Hur som helst en trevlig kväll igår... och särskilt sent blev det inte heller. Jag behövde mina sju timmars sömn i natt. Det blev alldeles för mycket sviten och för lite sömn, och dessutom har jag ju börjat nytt jobb nu så jag måste ju anstränga huvudet lite på dagarna.

HeFo och Puffan
Jag och Puffan på Ettutre

Verkar kunna bli bra det här med nya jobbet förresten. Sitter och försöker installera mig på arbetsplatsen genom att studera CMS-verktyget och läsa gamla artiklar. Får se till att bekanta mig med mina nya kollegor också... men man vill ju inte skrämmas för mycket första dagarna. 

Ni kanske undrar vad det är jag ska göra på nya jobbet egentligen? Tanken är att jag ska underhålla, utveckla och ansvara för
www.24hpokernews.com samt uppdatera nyheterna www.24hpoker.com. Webbredaktör Forsell reporting for duty. Jag är sugen på att börja skriva mycket, men såhär i början känns det viktigare att hitta rutiner för uppdatering av dagliga notiser och lära känna produkten innan man sätter sin personliga prägel på mediet.

Vill ni tipsa om pokernyheter så skicka ett mail eller messa. Nu ska jag äta lunch med Bison och Anton.

Ikväll tänkte jag spela Svitens deepstack-turre... skönt med helg. Åker jag ut tidigt ska jag se till att bli minst semi-full. Vinner jag så kan det bli mycket roligare än så. Inga konstigheter. Over and out.
      

Kommentarer
Postat av: Puffan

Vad söta vi är. Men mest du.
Sov gott i helgen :)

2007-02-02 @ 15:38:17
Postat av: HeFo

Nej du e alltid sötast puff. Jag sov till 12... äntligen! =)

Puss!

2007-02-03 @ 12:05:48
Postat av: Anonym

Ahhh,det gamla fina CMS-verktyget satt man ju och slet med mycket i fjol. Jag drev ju en sajt inom 24h Network tillsammans med DrProctor, Rounderguy och Counter.

Buggvarning utfärdas, set till att alltid ha en hotline öppen till Kalle Solberg eller någon annan CMS-guru.

Lycka till och kul att du fått ett jobb med pokeranknytning!

Postat av: jagvet

trevligt med en snygg tjej på jobbet.Gör min arbetsdag lite lättare ;-)

2007-02-10 @ 18:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback