Ägglossning

Det gör ont. En arraksboll och en påse supersalt får det bli ikväll. Efter min efterlängtade fika med Turken. Stackars sate, jag blir oftast värre den här dagen på månaden än andra kvinnor när de har mens.

Det är något särkilt med att ha ägglossning. Inte bara det faktum att man löper risken(?) att befruktas och att hela magen känns som en ballong, man förändras psykiskt också. Jag har varit glad, ledsen, trött, pigg och förvirrad hela dagen om vartannat. Dessutom blir jag extremt sugen på specifika saker. Champagne och skaldjur (kanske mest för att jag pratade med Iller om det) och arraksboll. 

På torsdag nästa vecka är det karaokedags. Ovannämnda mårddjur har tjatat ett tag, och jag är väldigt nöjd med att någon annan gillar det så mycket som jag. Förhoppningsvis hänger sång- och dartproffset Peter med också. Vi får väl se vilket ställe det blir den här gången, håll utkik här om ni vill hänga på. Om Sakura har öppnat igen så är det att föredra, men annars blir det nog Bamboo igen.

Då ska jag och Iller prova på en
Champagneprovarlåda också. Charlie är nog inte sen att haka på den idén.

Äggande kramar på er alla!

Edit: Fick precis tips om Katrin Schulmans blogg och hittade detta inlägg:
Nu är den här
söndag 05 augusti 2007 18:28:37
Det är dags igen.
Nu kommer det.
Min kropp är en milt uppvärmd stekpanna och någon har just kastat in två ägg.
Ägglossningen här.
Nu brakar helvetet loss.

Ge mig en penis.


Har aldrig fattat det där. Jag kan omöjligt bli kåt under ägglossningen. Man måste ju liksom tända på sig själv lite grann om man ska vilja ligga, och när jag känner mig så här svullen blir det inga barn gjorda. 

Kommentarer
Postat av: Gia

Man undrar ju hur Skaparen tänkte... ont och uppblåst som en ballong. Det låter ju inte som en dag för vild sex precis. Och ÄNDÅ föds det så himla många barn.......

2007-08-07 @ 15:42:52
Postat av: HeFo

Det måste tyda på att:
1. Vi inte är som andra kvinnor, eller
2. Tjejer som vill bli med barn släpper till ändå bara för att få föröka sig, eller
3. De flesta barn produceras genom våldtäkt?

2007-08-07 @ 23:04:32
Postat av: Cristian

Det där lär ju vara sjukt individuellt hur man upplever det hela. Jag tycker man hör olika stories om det hela från varenda en. Spermierna kan ju leva upp till en vecka och vänta på rätt läge också om jag förstått det hela rätt.

Postat av: Parre

Dagens låt:
Lena PH - Det gör ont

2007-08-08 @ 13:54:03
URL: http://parresvammel.blogspot.com
Postat av: HeFo

Christian: Sant. Fast det ska ju vara designat så att kvinnor vill ligga under ägglossningen. För tanken från början var nog att vi skulle befolka världen. Tror jag. Men jag är nog feldesignad lite överallt.
Parre: Nej. Nej nej nej. I "Radio huvud" just nu: "Rule Britannia" och "Make Up My Mind" med Lou Reed om vartannat. Det finns flera bra anledningar till det.

2007-08-08 @ 15:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback