Chicago, dubbning och trevliga blottare

Helgen har varit full av spel och fest. När man spelar mycket och dricker en del så tenderar alla händelser att flyta ihop, men jag ska försöka plocka fram de viktigaste. I fredags var jag på dryg-humör och höll väl lite låda vid bordet på Sviten. Fick höra att jag lät som en kvinnlig version av "Bollen" och hackade väl en del på ett par stackars pojkar. Jag får väl ta det som en komplimang...

image119En av boxarbröderna (vet inte vilken eftersom de ser exakt likadana ut) satt och överbettade hela tiden, vilket jag tröttnade på och synade ner honom med 99. Jag vet ju att han har riktigt bra när han gör så, men jag ville ta chansen. Han visar upp KK, och det första kortet på floppen är självklart en nia. Ödmjuk som jag är reser jag mig och skriker "Sååååjaaa!" och dunkar i bordet. Stort spel. =) Han fick nöjet att slå ut mig i alla fall sen och jag bad honom skrika lika högt som jag hade gjort för att jämna ut plågorna lite.

Marcus från jobbet, jag och Lasse drog till Lemon efter jag hade åkt ut och det blev en hel del shots och skrål. Bärsärkarkväll helt enkelt.

Lördagen bjöd på turnering på Sviten igen, tyvärr inte ITM denna gången heller. Precis som kvällen innan hade jag nöjet att sitta med radarparet Anders S. Nilsson och Marcus Palm. Det är hyfsat underhållande när de två hamnar i samma pott. Skumma spel där båda är tomma och betar stenhårt. Jag åkte upp och ner rätt mycket under turneringen, och med 20 BB kvar synade jag Marcus Palm med 77 på handen. "Jag visar varesig du synar eller inte" sa herr Palm när han ställde in. "Visar vad?" var min fråga tillbaka. "Snoppen om du vill..." drog den snabba komikern till med. Synen kom ganska snabbt efter det, och dessvärre satt han på TT som stod.

I söndags blev det turre på Sviten igen, och finalbord men inga pengar. När Marcus Palm kom ner påpekade jag att han inte hade hållit sitt ord igår, varpå han direkt öppnade gylfen och halade fram underverket. Det var väl en kombination av humor och trauma kan man tycka såhär i efterhand...

Jonas som jag träffat ett par gånger tidigare kom på den briljanta idén att vi skulle spela ett vänskapligt parti Chicago, så jag, han och Eva satte och och körde för 5 kronor poängen. Jag trodde inte det var möjligt att backa nästan 2000 i tre partier för 5 kronor poängen, men det var det tydligen. Vilken torsk man är. Sen att Eva är en turkärring utan dess like hjälpte ju inte heller...

image118Efter det var jag och Lasse hemma hos Marcus och skulle tydligen dubba Beck-film. Sjukt roligt! Det blev väl inte alls i klass med Mackan och Antons version av "Lejonkungen", men det var kul att testa. 

Kommande helg blir betydligt lugnare. Ska gosa lite med Amanda och måla ägg som sig bör. 




Nästa vecka åker jag till Tallinn och ska rapportera från SM. Ska bli jättekul, även om Tallinn inte är någon favoritstad. Men jag kommer att få träffa ett par personer som jag inte ser så ofta och som jag saknar, plus att jobbet är väldigt kul i sig.

Länktips till er som gillar tjockisar som jag: 
http://www.fantasyfeeder.com
Pawwe och jag sitter här på jobbet och fascineras över medlemmarna på sidan.

Dagens låt i "Radio Huvud": Hos dig är jag stark - Patrik Isaksson (gillar den inte så fasligt egentligen, men när det fastnar så fastnar det verkligen). 

I helgen har signaturmelodin till "Gäst hos Hagge" legat på repeat i skallen. Jag skyller på en lång skåning som spelar konstig poker. ;)

/HeFo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback